تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۱
کد مطلب : 269197
وزیر دفاع سابق ایالات متحده آمریکا:

اخوان المسلمین در دامان قطر میزبانی می شود

وزیر دفاع سابق ایالات متحده آمریکا گفت: قطر پیوسته میزبان پیروان مکتب اخوان المسلمین بوده و در سطح بین المللی امکانات گسترده ای دراختیار آنها قرار داده است.
اخوان المسلمین در دامان قطر میزبانی می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در سمیناری که در "موسسه دفاع از دموکراسی" برگزار شده بود گفت: «امضای "توافق ریاض" میان ایالات متحده و کشورهای همپیمانش برای تشکیل یک "ناتوی منطقه ای"  توسط قطر اتفاق جدیدی نیست، آن‌ها در سال 2014 نیز عین همن تعهدات را امضاء کردند. قطر به درخواست‌های ما برای بستن حساب‌های حماس و دستگیری برخی شخصیت‌های آن‌ها پاسخ مثبت دادند، لیکن هیچ‌گاه ابتکار عمل را در دست نگرفتند».
 
 وزیر دفاع سابق ایالات متحده آمریکا، درباره روابط قطر و گروه اخوان المسلمین گفت: «قطر از سال‌ها پیش از اخوان المسلمین میزبانی می‌کند. هیچ کشوری ندیدم که به گرمی قطر از اخوان المسلمین پذیرایی کند».
 
رابرت گیتس افزود: «ما باید نماینده‌ای برای دیدار با امیر قطر بفرستیم و فهرستی از اقداماتی که باید قطر دست از حمایت آن‌ها بردارد وگرنه روابط ما با آن‌ها تغییر خواهد کرد را مشخص کنیم».
 
وزیر دفاع سابق ایالات متحده آمریکا درباره روابط دوحه واشنگتن در دوره فعالیتش به عنوان وزیر دفاع از 2006 تا 2011 گفت: «در ابتدا روابط بسیار بد بود و رفتار رسانه‌های قطر خصمانه بود همسایگان قطر در منطقه فعالیت رسانه‌های این کشور را باعث بی‌ثباتی می‌دانستند».
 
رابرت گیتس، سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ریاض را «آغازی نو» توصیف کرد که تاکید می‌کند «واشنگتن منطقه را ترک نکرده است». گیتس ائتلاف مبارزه با تروریسم را گامی مهم توصیف کرد که نیاز به پیگیری دارد.
 
به اعتقاد وزیر دفاع سابق آمریکا «اخوان المسلمین زمینه‌ای را فراهم کردند که باعث برآمدن گروه‌های دیگری مانند، القاعدة و داعش شد. آن‌ها دائما تغییر شکل می‌دهند و به شکلی در می‌آیند که می‌خواهند آنگونه دیده شوند».
 
گیتس افزود: «پیش از بهار عربی تا رسیدن به قدرت، اخوان المسلمین از دموکراسی و آزادی سخن می‌گفتند. آن‌ها تنها یک بار و از طریق محمد مرسی به قدرت رسیدند و بلافاصله چهره واقعی خود را نشان دادند».
 
او در ادامه گفت: «ایالات متحده اخوان المسلمین را هدف قرار نداد، بلکه مجموعه‌ها و شبکه‌های تروریستی از سوی آمریکا مورد هدف قرار گرفتند. اخوان المسلمین برای سازمآن‌های اطلاعاتی غربی یک هدف بی‌اهمیت بود که تلاشی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره آن نمی‌کردند. سازمآن‌های اطلاعاتی غربی باید همه کانال‌ها و شبکه‌های مورد استفاده اخوان المسلمین برای انتقال اموال به مجموعه‌های تروریستی را دنبال کنند».
 
رابرت گیتس در پایان گفت: «همه شرکای آمریکا باید اقدامات لازم بر علیه این تحرکات در داخل کشورهایشان را انجام دهند».
 
https://taghribnews.com/vdcb99b5zrhb08p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی