>> نماینده الازهر خواستار اعمال فشار بر دولت میانمار شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 284190

نماینده الازهر خواستار اعمال فشار بر دولت میانمار شد

نماینده الازهر گفت: لازم است همه ما مسلمانان موضعی قدرتمند در برابر دولت میانمار اتخاذ کنیم تا آنها را مجبور کنیم دست از ظلم و ستم نسبت به مسلمانان مستضعف این کشور بردارند تا آنها بتوانند به سرزمین خود بازگردند
نماینده الازهر خواستار اعمال فشار بر دولت میانمار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروهی به نمایندگی از دانشگاه الازهر در همایش بین المللی انجمن جهان اسلام با عنوان ارتباط تمدنی میان آمریکا و جهان اسلام شرکت کرد.

در گروه الازهر شخصیت هایی همچون "عباس شومان" نماینده الازهر، "محیی الدین عفیفی" رئیس مرکز تحقیقات اسلامی و "کمال بریقع"  عضو مرکز گفتگوی الازهر حضور داشتند.

در این همایش شخصیت های دیگری همچون "محمد بن عبدالکریم العیسی" دبیرکل انجمن جهان اسلام، یوسف بن احمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، دکتر بن بیه رئیس باشگاه تقویت صلح و ... نیز شرکت داشتند.

"عباس شومان" روز گذشته در سخنان خود در این همایش گفت: پیام اسلام پیام رحمت و صلح برای جهان است و اصل در دین ما همزیستی در سایه صلح با تمام مسلمانان و غیر مسلمانان می باشد، بدین معنا که دین ما کسی را به پذیرش خود مجبور نمی کند.

وی افزود: دین اسلام ما را از طرد دیگران و تعرض و بی احترامی به دین آنها نهی می کند و اسلام برای مسلمان شدن هر انسانی شرط کرده که به رسالت پیامبران گذشته نیز همانند ایمان به رسالت حضرت محمد(ص) ایمان داشته باشد.

نماینده الازهر ادامه داد: ما باید به فرهنگ اسلام ایمان داشته باشیم و گفت‌وگوی تمدن ها و همزیستی مشترک را جایگزین درگیری کنیم؛ ما باید خشونت و نفرت و افراط گرایی و تررویسم را کنار گذاشته و با تمام ابزارهای فکری و اقتصادی و امنیتی و نظامی با آن مبارزه کنیم تا افراط گرایی و تروریسم از زمین ریشه کن شود و همه بدانند که هیچ کس از شر تروریسم در امان نیست و حتی سازندگان و حامیان آن نیز در معرض خطر آن قرار دارند.

عباس شومان در پایان سخنان خود با اشاره به مسأله کشتار مسلمانان میانمار گفت: فاجعه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار بر کسی پوشیده نیست و امروز جنایت هایی نسبت به این مسلمانان صورت می گیرد که ما نظیر آن را در وحشیان جنگل نیز سراغ نداریم به گونه ای که شاهد آوارگی و زنده سوزاندن مسلمانان هستیم و از این رو لازم است همه ما موضعی قدرتمند در برابر دولت میانمار اتخاذ کنیم تا آنها را مجبور کنیم دست از ظلم و ستم نسبت به مسلمانان مستضعف این کشور بردارند تا آنها بتوانند به سرزمین خود بازگردند.

همایش بین المللی انجمن جهان اسلام از روز گذشته در نیویورک آغاز شده و امروز به فعالیت خود پایان می دهد.
https://taghribnews.com/vdcb9ab5grhbw8p.uiur.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی