تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 263599
آیت الله اراکی همایش نقش محوری حضرت زهرا(س) در خانواده و جامعه در کربلا:

از طریق فاطمه (س) پیام و رسالت حضرت محمد(ص) منتقل شد/ اهل بیت (ع) محور وحدت امت اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه از طریق فاطمه (س) پیام و رسالت حضرت محمد(ص) منتقل شد، افزود: حضرت فاطمه(س) حلقه اتصالی بود که پیامبر(ص) را به اهل بیت(ع) وصل کرد.
از طریق فاطمه (س) پیام و رسالت حضرت محمد(ص) منتقل شد/ اهل بیت (ع) محور وحدت امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در همایش "نقش محوری حضرت زهرا(س) در خانواده و جامعه" که روز جمعه در کربلا برگزار شد، اظهار داشت: رسالتی که خداوند متعال بر دوش پیامبر اکرم(ص) قرار داد رسالت محدود به زمان و مکان نبود بلکه رسالتی بود که به وسیله آن همه مردم جهان را آزاد و عدل را در جهان برقرار کند.
 
وی با بیان اینکه خداوند متعال دو وعده به مؤمنین داده است، اظهار داشت: وعده اخروی که همان بهشت برین است و دیگری وعده دنیوی که همان برقراری دولت عدالت بزرگ است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه شخصیت پیامبر همواره جاویدان است، اظهار داشت: شخصیت پیامبر شخصیتی است که رسالت پیامبر در آن تجلی پیدا کرده است؛ رسالتی که تا مادامی که زمین برقرار است این رسالت نیز وجود خواهد داشت.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه از طریق فاطمه پیام و رسالت حضرت محمد(ص) منتقل شد، افزود: حضرت فاطمه(س) حلقه اتصالی بود که پیامبر(ص) را به اهل بیت(ع) وصل کرد و اهل بیت کسانی هستند که خداوند وعده داده که به وسیله آنان زمین را تطهیر می کند.
 
وی تأکید کرد: خانه فاطمه مادر و اساس برای جامعه پاک است و جامعه را از هر زشتی پاک می کند؛ جامعه ای که بوسیله این بیت شکل می گیرد دارای امنیت، پاکی، صلح و عدالت است و مردم در آن جامعه با هم برادر واقعی هستند و پیام وحدت در آن جامعه دیده می شود.
 
 آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه دو نوع وحدت در جامعه تحقق پذیر است، اظهار داشت: یکی وحدت اعتباری و دیگری حقیقی؛ وحدت اعتباری که با قانون شکل می گیرد و با گفتن شهادتین مسلمانان به وحدت اعتباری می رسند همپنین وحدت اعتباری مقدمه رسیدن به وحدت حقیقی است، اما وحدت حقیقی وحدتی است که بر اساس هویت جامعه اسلامی شکل می گیرد و ویژگی امت رسول الله این است که وحدت در هویت دارند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه وحدت حقیقی یک روح واحد به وجود می آورد، اظهار داشت: جوهره این روحیه محبت به محمد(ص) و آل محمد(ص) است و کسی که این روحیه را دارد محال است که احساس علاقه به دشمنان حضرت محمد(ص) داشته باشد و غیر ممکن است با رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام دوست شود.
 
آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه اهل بیت (ع) محور وحدت امت اسلامی است، اظهار داشت: به وسیله اهل بیت تفرقه از بین می رود و اهل بیت موجب ایجاد اتحاد و برادری میان امت اسلامی می شود.
https://taghribnews.com/vdcb9fb59rhb0sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی