تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 180799
آیت الله اراکی:

فرمان الهی و رضای خداوند دو مشخصه اصلی سبک زندگی اسلامی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: وقتی امر، امر خدا بود و سرچشمه رفتار آدمی الهی بود برای رضای خدا رفتار می کند.
فرمان الهی و رضای خداوند دو مشخصه اصلی سبک زندگی اسلامی
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش علمی – پژوهشی سبک زندگی اهل بیت (ع) که در مرکز همایش دفتر های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه به رفتار غیر انتخابی زندگی نمی گویند، اظهار داشت: زندگی مجموعه رفتار های است که بر مبنای اختیار و انتخاب شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه علت رفتار ها یک دستور است، اظهار داشت: هر رفتار انتخابی نشأت گرفته از یک دستور است و هر دستوری نیز مبتنی بر مقصود است که در قرآن کریم هم برای مقصد و هم برای مبدأ تعریف وجود دارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه مقصد رضای خداوند و مبدأ امر و فرمان الهی است، اظهار داشت: این دو مسئله، مشخصه اصلی رفتار اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی است و بزرگترین بنیاد تعریف زندگی و سبک زندگی اسلامی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در احادیث مختلف بر این اصل تأکید شده است که منشأ رفتار ها یا دستور خدا است یا دستور شیطان، اظهار داشت: بنابراین آنجا که مبدأ دستور خدا باشد همیشه یک سیر مستقیمی خواهد بود و امر و دستور هم یک منبع خواهد داشت که ائمه اطهار چنین بودند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: وقتی امر، امر خدا بود و سرچشمه رفتار آدمی الهی بود برای رضای خدا رفتار می کند.

وی افزود: جامعه به سبک الهی نیز بر مبنای دستور خدا حرکت می کند و غایت و مقصد نیز رضای الهی است.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: یک دستوری که انسان را به رفتاری وا می دارد از عشقی بر می خیزد که اگر آن عشق الهی باشد از خدا دستور می گیرد و اگر آن عشق هوای نفس باشد از شیطان و طاغوت دستور می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امر، راز تبعیت است و اگر امر از عشق الهی سرچشمه بگیرد عاشقان الهی به عشق خدا و به امر او تن می دهند، اظهار داشت: سبک زندگی الهی جامعه ای را تولید می کند که مشخصه الهی دارد که این جامعه از یک سو عاشق خداست و از سوی دیگر این جامعه معشوق و محبوب الهی است.
https://taghribnews.com/vdcb9gb89rhbwzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی