تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 245599

'گروه تماس' سازمان همکاری اسلامی خواستار پایان خشونت در کشمیر شد

نشست نمایندگان کشورهای عضو 'گروه تماس سازمان همکاری اسلامی' برای بررسی برخی تحولات جهان اسلام از جمله مسئله کشمیر هند، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،در این نشست که به ریاست ایاد امین مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و با حضور سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی، مسعود خان رئیس جمهوری منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان، وزرای امور خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان و نمایندگانی از نیجریه و عربستان برگزار شد،ایاد مدنی با ابراز نگرانی جدی از رخدادهای اخیر در کشمیر و نقض حقوق بشر در این منطقه، خواستار پایان فوری خشونت جاری در این منطقه شد.
 
در این نشست وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز نسبت به اوضاع فعلی در کشمیر ابراز نگرانی کردند.
 
سرتاج عزیز و مسعود خان نیز به عنوان نمایندگان عالی دولت پاکستان در این نشست از اعضای گروه تماس سازمان همکاری اسلامی خواستند تا برای متقاعد کردن هند برای پایان دادن به خشونت ها در کشمیر، اقدام عملی انجام دهد.
 
همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که کشورش ریاست کمیسیون حقوق بشر گروه تماس سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد، در دیدار نخست وزیر پاکستان در نیویورک اعلام کرد که یک گروه حقیقت یاب به کشمیر تحت کنترل هند برای بررسی اوضاع جاری در این منطقه اعزام خواهد کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb9sb59rhbasp.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی