تاریخ انتشار۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 208491

امیر عبداللهیان با موگرینی دیدارکرد/ تبریک موگرینی برای تصویب برجام در مجلس

معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه برای رایزنی با مقامات اتحادیه اروپا در زمینه مسائل منطقه به ویژه اوضاع سوریه، وارد بروکسل شد و با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدارکرد.
امیر عبداللهیان با موگرینی دیدارکرد/ تبریک موگرینی برای تصویب برجام در مجلس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین امیرعبداللهیان" در بروکسل پایتخت بلژیک با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در مورد مسائل منطقه از جمله سوریه و عراق گفت وگو کرد.

"فدریکا موگرینی" روز گذشته درحاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: هیأتی از جمهوری اسلامی ایران، فردا به مقر اتحادیه اروپا می آید تا درباره بحران و شرایط سوریه گفت وگو کنیم. وی همچنین پیشنهادکرد که اتحادیه اروپا در کنار سازمان ملل می تواند مذاکرات سیاسی سوریه را پیش ببرد.

جمهوری اسلامی ایران اخیرا طرح به روز شده ای را برای حل بحران سوریه پیشنهاد کرده است.
با آغاز حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه، بحران در این کشور وارد مرحله جدیدی شده است و تلاش های دیپلماتیک همزمان برای حل و فصل این بحران و مقابله با داعش ادامه دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به نقش روسیه در تحولات اخیر در سوریه اشاره کرده و گفت:روسیه می تواند نقش بسیار مهم و چشمگیری در  رفع ناآرامی های سوریه با اثرگذاری بر دمشق ایفا کند.

موگرینی همچنین  امروز در صفحه شخصی خود در تویتر، تصویب برجام در مجلس ایران را تبریک گفت و افزود: خبرهای خوشی امروز از تهران رسید؛ روند پارلمانی توافق تکمیل شد، به روز رسمی تصویب نزدیک تر شدیم.

این اظهارات هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعتی پس از آن منتشر شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای داوطلبانه برجام را با 161 رای موافق تصویب کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcb9wb58rhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی