تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 268099

توافق دمشق و مخالفان بر سر خروج افراد مسلح از قابون/ حمله به مواضع تکفیریها در دیرالزور و هلاکت دهها تروریست

دولت سوریه با مخالفان مسلح در محله "قابون" به توافقنامه‌ای دست یافت که به موجب آن شبه‌نظامیان بدون تعیین مقصدشان از این محله دمشق خارج می‌شوند.
توافق دمشق و مخالفان بر سر خروج افراد مسلح از قابون/ حمله به مواضع تکفیریها در دیرالزور و هلاکت دهها تروریست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رسانه‌های داخلی سوریه و دیده‌بان حقوق بشر این کشور اعلام کردند، پس از امضای چندین توافقنامه مشابه در محله‌هایی در دمشق که تحت کنترل مخالفان قرار دارند و پیشروی نظامی نیروهای دولت سوریه در محله قابون عصر روز شنبه پس از اینکه گروه‌های مخالف مسلح موافقت خود را با توافقنامه‌ای مبنی بر خروج نیروهایشان از قابون اعلام کردند، عملیات‌ نظامی در این محله متوقف شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: مخالفان مسلح در قابون موافقت خود را با تخلیه این محله اعلام کردند اما هنوز مقصد این شبه‌نظامیان پس از خروجشان از قابون مشخص نشده است.

پیشتر گفت‌وگوها و مذاکرات دو طرف برای امضای قراردادی بر این اساس که دمشق منطقه مذکور را در قبال ایجاد مسیری امن به نیروهای مخالفان بازپس بگیرد، شکست خورد؛ زیرا دو طرف در مورد مقصد بعدی شبه‌نظامیان به توافق نرسیدند، برخی نظرشان غوطه شرقی یکی از پایگاه‌های مخالفان در استان ریف دمشق بود و برخی دیگر استان ادلب در شمال غرب سوریه را پیشنهاد دادند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه ساعات اولیه صبح روز شنبه نیروهای دولت سوریه در داخل محله قابون پیشروی کردند و دایره کنترل خود بر این محله را تا ۸۰ درصد گسترش دادند، توافقنامه قابون پس از توافقنامه مشابهی برای تخلیه مناطق اطراف دو محله برزه و تشرین در دمشق به امضا رسید.

به گفته برخی مخالفان مسلح سوری و رسانه‌های رسمی این کشور، ارتش سوریه با حمایت شبه‌نظامیان در آستانه کنترل کامل بر منطقه قابون در اطراف دمشق است، اما مخالفان سوری اعلام کرند که هنوز کنترل منطقه کوچکی در داخل این محله واقع در شمال شرق دمشق را در دست دارند.

در محله قابون صدها شبه نظامی و غیرنظامی در حدود ۲۵۰۰ نفر در مساحتی کمتر از سه کیلومتر مربع حضور دارند؛ از دست رفتن محله قابون پس از محله برزه برای مخالفان ضربه جدی دیگری است.

خبر دیگر اینکه، نظامیان ارتش سوریه مواضع تروریست های تکفیری در استان دیرالزور را هدف قرار دادند؛ طبق اعلام رسانه های عربی، به دنبال این عملیات دهها عنصر تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، توپخانه های ارتش سوریه مواضع تکفیریها در منطقه المعامل واقع در دیرالزور را زیر آتش گرفتند؛ به دنبال این حمله نیز شماری از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb9wb59rhb0gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی