>> ​هلاکت 10 تروریست در حمله ارتش سومالی به مقر تروریست های الشباب | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 276342

​هلاکت 10 تروریست در حمله ارتش سومالی به مقر تروریست های الشباب

منابع امنیتی دولت سومالی از هلاکت دست کم 10 تروریست الشباب طی یک عملیات ویژه در استان "شبلی سفلی" در جنوب این کشور خبر داد.
​هلاکت 10 تروریست در حمله ارتش سومالی به مقر تروریست های الشباب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در عملیات مشترک ارتش و نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به "آمیسوم" درجنوب این کشور، دست کم 10 تروریست خطرناک الشباب شناسایی و به هلاکت رسیدند.
 
در این عملیات شمار زیادی از تروریست های الشباب به شدت زخمی شدند و مواضع این گروه تروریستی مورد هجوم ارتش و نیروهای آمیسوم قرار گرفت.
 
پیشتر، "محمد ابراهیم عبدالله" مقام ارشد امنیتی سومالی تاکید کرده بود: طی یک عملیات ویژه و در جریان تبادل آتش سنگین میان ارتش و گروه تروریستی الشباب "عبدی عدن" فرمانده ارشد الشباب در منطقه "هیران" در مرکز سومالی به هلاکت رسید.
 
ابراهیم تصریح کرد: عملیات ارتش و آمیسوم علیه الشباب با قدرت ادامه می یابد.
 
با وجود این که نیروهای آمیسوم تاکنون موفقیت های بسیاری در تامین امنیت سومالی کسب کرده اند، اما همچنان این گروه به اقدامات تروریستی خود ادامه می دهد.
 
گروه تروریستی الشباب یک گروه تندرو سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده است.
 
این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال 2015 شهرهای بزرگ را از دست داد و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. شمار نیروهای الشباب در سال 2014 بین هفت تا 9 هزار نفر برآورد شده است.
https://taghribnews.com/vdcba0b55rhbzfp.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی