تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 266749

برگزاری بازار خیریه به نفع جنگ‌زدگان سومالی در کانادا

یکی از مساجد شهر ویکتوریا در کانادا، امروز (شنبه) میزبان بازاری خیریه برای فروش محصولات غذایی و کالاهای مختلف به نفع مردم جنگ‌زده سومالی است.
برگزاری بازار خیریه به نفع جنگ‌زدگان سومالی در کانادا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در مراسم افتتاحیه بازار خیریه ای که ساعت ۱۶ امروز شنبه (9 اردیبهشت) به نفع مردم جنگ زده سومالی در مسجد «الایمان» شهر ویکتوریا آغاز می‌شود، «لیزا هلپز»، شهردار، «جین مک رو»، مدیر انجمن بین فرهنگی ویکتوریا و نمایندگان جامعه سومالیایی‌‌تبارهای کانادا سخنرانی خواهند کرد.
 
«اسماعیل محمد نور»، امام جماعت سومالیایی‌تبار مسجد الایمان در این باره گفت: گرچه تعداد مردم سومالیایی در ویکتوریا اندک است اما آن‌ها می‌خواهند کاری فراتر از آگاهی‌بخشی به مردم در مورد جنگ‌زده‌های سومالی و دعا برای آنان انجام دهند زیرا بسیاری از مردم، جنگ‌زدگان سومالی را فراموش کرده‌اند.
 
بنابر گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۶,۲ میلیون نفر که بیش از نیمی از جمعیت سومالی را شامل می‌شود، در صورت عدم بهبود شرایط در معرض خطر قحطی قرار دارند.
 
خشکسالی که مردم شمال سومالی را درگیر کرده است، این کشور را تا آستانه دومین قحطی در طول شش سال اخیر پیش برده است.
 
سومالی از سال ۱۹۹۱ با جنگ و درگیری دست و پنجه نرم می‌کند و دولت ضعیف و تحت حمایت غرب این کشور برای به دست گرفتن کنترل مناطق فقیر و روستایی تحت سلطه گروه تروریستی الشباب تلاش می‌کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcba0b59rhb0zp.uiur.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی