تاریخ انتشار۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 206240
افخم:

اظهارات وزیر خارجه آمریکا خلاف واقعیت های بحران سوریه است

سخنگوی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اظهارات وزیر خارجه آمریکا، مبنی بر لزوم ایفای نقش سازنده و کمک ایران و روسیه برای حل بحران سوریه گفت: اظهارات وزیرخارجه امریکا در دعوت ایران به ایفای نقش سازنده در سوریه، فرافکنی و خلاف واقعیت های بحران سوریه است.
اظهارات وزیر خارجه آمریکا خلاف واقعیت های بحران سوریه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرضیه افخم" گفت: معلوم نیست صحبت های اخیر وزیر خارجه آمریکا ناشی از نگرانی است و یا برای کمک به حل واقع بینانه بحران صورت گرفته است.

وی  افزود: ایران از ابتدای بحران سوریه، کمک به شکل گیری گفت و گوهای سوری - سوری و توافق سیاسی را تنها راه برای توقف جنگ و پایان بحران اعلام کرده و روند تحولات و شرایط در سوریه نیز صحت و درستی این سیاست را به اثبات رسانده است.

افخم ادامه داد: از نظر ما راه حلی در سوریه به نتیجه می رسد که مبتنی بر واقعیت ها باشد و احترام به خواست و اراده مردم سوریه در محوریت آن قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه، سیاست های آمریکا و هم پیمانانش در بحران سوریه، پیگیری راهکارهای حذفی و اصرار بر تعیین شرط و پیش شرط را مانع حل سیاسی بحران توصیف کرد و اظهار داشت: کنار گذاشتن سیاست های متعصبانه و غلط گذشته که صرفا به تداوم بحران و کشته شدن انسان های بی گناه منجر شده، گامی مؤثر در کمک به حل بحران و توقف جنگ در سوریه است.

وی ادامه داد: ارزیابی های نه چندان پیچیده هم نشانگر این است که این سیاستهای اشتباه حتی مأموریت سازمان ملل متحد برای حل بحران را نیز تحت الشعاع قرار داده است .

مرضیه افخم با اشاره به درد و رنجهای مردم سوریه و از جمله جمعیت زیادی از پناهجویان که مقابل چشم جهانیان و به صورت فاجعه باری خود را از مناطق جنگی و در اشغال تروریستها دور می کنند، افزود: هر راه حلی برای پایان دادن به بحران سوریه که در آن مبارزه و مقابله جدی با تروریستهاو گروه های تکفیری و افراطی دراولویت قرار نگیرد، محکوم به شکست است و تعیین پیش شرط برای مبارزه با تروریستها و گروه های افراطی، به معنی این است که بحران هرگز پایان نمی پذیرد.
 
https://taghribnews.com/vdcba0b5grhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی