تاریخ انتشار۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 156147
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در گفت و گو با تقریب:

آزاد سازی مرزبانان نشان دهنده عزم ملی و همبستگی شیعه و سنی در ایران

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: در مسئله آزاد سازی مرزبانان ایرانی عزم ملی ، برادری و همبستگی شیعه و سنی و مسئولیت پذیری اقوام ایرانی به خوبی نمود پیدا کرد.
آزاد سازی مرزبانان نشان دهنده عزم ملی و همبستگی شیعه و سنی در ایران
"عابد فتاحی" رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی پیرامون آزاد سازی مرزبانان ایرانی به خبرنگار تقریب گفت: در مسئله آزاد سازی مرزبانان ایرانی عزم ملی ما، برادری و همبستگی شیعه و سنی و مسئولیت پذیری اقوام ایرانی به خوبی نمود پیدا کرد.

وی افزود: در مسئله آزادی سازی مرزبانان ایرانی برخی از علمای اهل سنت با برادران امنیتی و انتظامی همکاری فوق العاده ای داشتند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس تأکید کرد:پیش قدم شدن اهل سنت در داخل ایران برای آزاد سازی مرزبانان، دشمنان ایران را شوکه کرد زیرا در ابتدا عنوان شده بود که این مرزبانان به بهانه حمایت از اهل سنت ایران ربوده شده بودند اما دیدیم که اهل سنت تلاش بسیار زیادی برای آزاد سازی سربازان این مرز و بوم انجام داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد نامناسب برخی از افراد در ارتباط با  همکاری اهل سنت برای ازاد سازی مرزبانان ایرانی، گفت: این سخنان به عزم ملی ، منافع ملی و همبستگی مذاهب در ایران خدشه وارد می کند.

وی افزود: وقتی همه مردم ایران از اقوام و مذاهب مختلف یکپارچه به پا خواستند تا فرزندان این مرز و بوم را آزاد کنند چرا برخی با سخنان خود سعی می کنند این همکاری را سیاسی جلوه دهند؛ من به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از همه کسانی که در آزاد سازی مرزبانان همکاری داشتند سپاسگذاری و قدردانی می کنم.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس پیرامون نقش علمای اهل سنت بویژه مولوی عبدالحمید در آزاد سازی مرزبانان گفت: ما نباید تلاش آنها را نادیده بگیریم.
 
وی افزود: آزاد سازی مرزبانان نشان دهنده نوعی انسجام و وحدت در بین مردم ایران است و این انسجام به این راحتی به دست نیامده است و نباید این وحدت را با سخنان تفرقه انگیز خدشه دار کرد.

فتاحی اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که امروز قومیت های مختلف ایران پا پیش گذاشتند و در این کار شرکت کردند و این نشان می دهد که تعدد قومیت نوعی فرصت است.

وی در پایان تأکید کرد: همه ما ایرانی ها یک "پیکر" هستیم و سربازان رهبر معظم انقلاب و این مرز و بوم هستیم و شیعه و سنی در ایران برادرند و هر کس بخواهد پیرامون شیعه و سنی سخنان تفرقه انگیز بگوید دشمن اسلام است.

گفتگو و تنظیم:محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcba0b8zrhbs8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی