تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 252348
​امام جمعه بوکان:

تقویت مجمع تقریب مذاهب در استان ها الزامی است

امام جمعه بوکان گفت: تقویت مجمع تقریب مذاهب در استان ها در راستای آشنایی روحانیان و مردم عادی با وظایف و اهداف آن الزامی است.
تقویت مجمع تقریب مذاهب در استان ها الزامی است
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به اهمیت تقریب و اتحاد مذاهب و اقوام راه اندازی دفاتر مجمع تقریب مذاهب در مراکز استان ها ضروری به نظر می رسد چرا که تاثیرگذاری بیشتری می تواند داشته باشد.
وی در عین حال یکی از اقدامات مجمع تقریب مذاهب را ترویج گفتمان وحدت و تقریب در جهان اسلام عنوان کرد و یادآور شد: آگاه سازی، روشنگری و تشریح مسائل مذهبی و اصول قضاوت در دادگاه صالحه باید به صورت جدی مورد توجه مجمع قرار گیرد چرا که اقشار مختلف حتی روحانیان مذاهب چهارگانه اهل سنت از این اصول ناآگاه هستند و ازدواج، طلاق و معاملات در برخی از مناطق کردنشین براساس شریعت اسلام عمل نمی شود.
به گفته وی مجمع تقریب مذاهب همچنین باید ضرورت اتحاد و دوری از تفرقه و اختلاف بین کشورهای اسلامی را برای مسلمانان تبیین و خطرات گرایش به تکفیر و افراط گرایی را بازگو کند.
امام جمعه بوکان از وحدت و تقریب میان امت اسلامی به عنوان یک مسیر نرم افزاری موثر و با برکت برای جمهوری اسلامی ایران یاد کرد که در ارتباط با سایر مسلمانان است.
به گفته خلیفه زاد، مفهوم تقریب در واقع جستجو در زمینه های مشترك بین مذاهب اسلامی و ادیان آسمانی است و نباید فراموش كنیم كه این زمینه ها ۹۵درصد از عقاید همه مسلمانان را تشكیل می دهند لذا باید در این كمیت قابل توجه متمركز شده و در اختلافاتی كه تنها پنج درصد عقاید را شامل می شود، مشغول نشویم و فرصت را از دشمنان برای سوء‌استفاده از اختلافاتمان جهت سیطره بر جوامع اسلامی بگیریم.
وی در ادامه سخنان خود به فعالیت جریان های تکفیری و اندیشه افراطی اشاره و خاطرنشان کرد: جریان های تکفیری خطراتی هستند که جامعه اسلامی را به شدت تهدید می کنند و مجمع تقریب توانسته راهکاری مناسب برای مقابله با این خطرات ارائه دهد.
امام جمعه بوکان با اشاره به اینکه امروز در سرزمین فرهنگ، شهادت، فداکاری، استقامت و ایثار حضور داریم،  اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد تقویت وحدت و انسجام در بین امت اسلامی باشیم و توطئه های دشمنان اسلام در سایه بصیرت و آگاهی مسلمانان خنثی شود.
https://taghribnews.com/vdcba5b5wrhbsfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی