تاریخ انتشار۶ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۱
کد مطلب : 68954
حقوق بشر از نوع آمریکایی

جلوگیری از سفر یک زن مسلمان با هواپیما بدلیل پوشش اسلامی

سرپرست یک پرواز به یک زن مسلمان که پوشش اسلامی داشته، مشکوک شده و مانع سفر وی با این پرواز می شور.
جلوگیری از سفر یک زن مسلمان با هواپیما بدلیل پوشش اسلامی
خلبان خط هوایی جنوب غربی در آمریکا اجازه نداد تا یک زن مسلمان بدلیل داشتن حجاب اسلامی سوار هواپیما شود.
این زن مسلمان که نام او "ایرم عباسی" است بخاطر اینکه بهار گذشته، از پرواز با هواپیمایی در سن دیگو منع شده بود، به دادگاه شکایت کرد. وی مدعی شد که رفتار تبعیض آمیز خدمه و خلبان با او بدلیل پوشش اسلامی باعث بروز این اتفاق ناراحت کننده شده است. او که فارغ التحصیل رشته روانشناسی هم هست، شکایتی تنظیم و آن را به دادگاه فدرال سن دیگو تسلیم کرد.
آقای جیمز مک الروی، وکیل خانم عباسی در همین رابطه گفت : "این سوءظن بخاطر باورهای دینی او بوده است. اگر موکل من یک زن مو طلایی با چشمان آبی بود، هرگز این اتفاق نمی افتاد."
عباسی که مادر سه فرزند نیز هست، از سفر با هواپیما منع شد، زیرا سرپرست پرواز وقتی او داشت با تلفن همراه خود صحبت می کرد، جمله "این یک رفتن است" را شنیده و به همین دلیل به او مشکوک شده است!! در واقع او گفته بود "من دیگر باید بروم"، چراکه هواپیما تقریبا در حال آماده باش برای پرواز بود.
در شکایت وی عنوان شده که خانم عباسی وقتی از این سفر منع شد، به وحشت افتاد، خجالت کشید و تحقیر شد.
گفتنی است که او دوباره بازرسی بدنی شد و می توانست وارد هواپیما شود ولی خلبان گفت که خدمه و سرپرست پرواز نظر مثبتی روی او ندارند و خانم عباسی نمی تواند آن ها را همراهی کند.
پس از آن، خطوط هواپیمایی جنوب غربی، از وی عذرخواهی کرده و برای پرواز بعدی به او یک کارت پرواز داد. این در حالی است که با سوءظن مضحک خدمه و خلبان، این زن مسلمان از یک آزمایش پژوهشی در ارتباط با تکمیل مطالعات خود، بازماند.
https://taghribnews.com/vdcba9b0.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی