تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 29434
در نشست خبری اولین کنفرانس گردشگری سلامت کشور های اسلامی مطرح شد:

تلاش کشورهای اسلامی برای طراحی هلدینگ گردشگری

رئیس اتاق ایران گفت: توجه به آمار کسانی‌که برای مقاصد درمانی از کشورهای اسلامی به غربی مراجعه می‌کنند نشان می‌دهد که اگر یک ترکیب تأمین خدمات درمانی و مصرفی جاذبه‌های گردشگری ایجاد شود بازار بزرگی بین کشورهای اسلامی ایجاد خواهد شد.
تلاش کشورهای اسلامی برای طراحی هلدینگ گردشگری
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، در نشست مطبوعاتی با موضوع "اولین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی" که با حضور رئیس اتاق ایران و قائم مقام وزیر بهداشت در محل اتاق ایران برگزار شد، بر"لزوم اصلاحات و سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر درمانی" تأکید شد.

نخستین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که قرار است از ۱۱ تا ۱۳ آبان‏ماه سال‌جاري در شهر مشهد برگزار شود، گامی مهم در راستای ایجاد بسترهای مناسب و همکاری جدی کشورهای اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌شمار می‌آید؛ این کنفرانس با همکاری وزارت بهداشت، سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان نظام پزشکی، اتاق بازرگانی ایران و به میزبانی بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد. 

"دکتر محمد نهاوندیان"دراین نشست هدف از برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت را از بعد اقتصادی، "توسعه تجارت خدمات" ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کشورهای پردرآمد با سایر کشورها در جهان امروز این است که با انکه برخی از این کشورها در تجارت کالا تراز منفی دارند، در حوزه خدمات، دارای تراز مثبت هستند.

وی با اشاره به اهداف کنفرانس گردشگری سلامت در مشهد تصریح کرد: ایران، توانایی جذب برای فروش خدمات سلامت و بازار گردشگری را دارد و این کنفرانس نیز موضوعات گردشگری و سلامت را هدف قرار داده است. 

وی با اشاره به حضور ۸۰ مهمان از کشورهاي اسلامی در کنفرانس گردشگری سلامت تصریح کرد: این حرکت در راستای جهت‌گیری استراتژیک اتاق ایران برای افزایش همکاری بین کشورهای اسلامی است ؛ حضور مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) در ایران نیز فرصتی را فراهم کرده است که برخی از پروژه‌ها بین کشورهای اسلامی، معرفی و اجرا شود. 

دکتر نهاوندیان، تصویب "استاندارد واحد حلال"،"گواهی تعالی سازمانی" و "ایجاد بانک اطلاعات اقتصادهای کشورهای مسلمان" را از مهم‌ترین طرح‌های ایکریک در کشورهای مسلمان برشمرد. وی لازمه سهم داشتن از حوزه گردشگری را حضور ایران در زنجیره بین‌المللی دانست و افزود: "کشورهای اسلامی، گام‌هایی برای طراحی موضوع هلدینگ گردشگری برداشته‌اند و در این کنفرانس نیز ضمن ارائه مقدمات طرح کشورهای اسلامی برای سرمایه‌گذاری تشویق خواهند شد." 

وی سپس با اشاره به آمارهای موجود در حوزه گردشگری سلامت یادآور شد: "پیش‌بینی می‌شود که در سال۲۰۱۲ درآمدهای جهانی از توریسم سلامت، به ۱۰۰میلیارد دلار افزایش یابد". 

نهاوندیان  ایران را یکی از ۶۳ مقصد گردشگری سلامت در جهان اعلام کرد و تصریح کرد: "مالزی در سال۲۰۰۶ با جذب ۳۰۰هزار بیمار خارجی، درآمدی معادل ۵۹ میلیون دلار داشته است و اردن نیز در سال۲۰۰۷ با جذب ۲۵۰ هزار بیمار خارجی، در حدود یک‌میلیارد دلار درآمد داشته است".

بررسی فرصت‌های همکاری بین بیمه‌گران کشورهای اسلامی

همچنین "دکتر محمدرضا کرباسی" دبیرکل اتاق اکو در سخنانی در این کنفرانس خبری درخصوص شرکت‌کنندگان کنفرانس تصریح کرد: با توجه به هدف تجاری‌سازی سلامت در کشورهای اسلامی، بالاخص با وجود توانمندی‌های ایران و زیرساخت‌هایی که در بخش‌های درمانی ایجاد شده است، باید بتوانیم سهم خود را در ارائه سرویس خدمات بهداشتی و درمانی به جهان به‌دست بیاوریم. 

وی شرکت‌کنندگان این کنفرانس را این‌گونه برشمرد: تجار، عاملان اقتصادی، تورگردانان و هتل‌داران از کشورهای اسلامی، نمایندگان بیمارستان‌های مهم در جهان اسلام، نمایندگان سازمان میراث‌فرهنگی در ایران که در راستای گردشگری سلامت فعالیت داشته‌اند و مسؤولان حوزه بهداشت از ايران و کشورهای همسایه که علاقه وافری برای سفر به ایران دارند. 

به گفته دکتر کرباسی ،  در پانل اول، گردشگری سلامت در جهان و سهم سازمان کنفرانس اسلامی در این راستا به بحث گذاشته می‌شود. در پانل دوم استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌و‌کار و نقش تشکل‌ها در توسعه بازاریابی بررسی می‌شود. هم‌چنین گردشگری سلامت و توسعه پایدار با تجزیه و تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و مزایای گردشگری سلامت در پانل سوم بررسی می‌شود و نیز معرفی مدل‌های موفق در جهان اسلام در پانل چهارم به بحث گذاشته خواهد شد. 

وی همچنین درباره "بررسی فرصت‌های همکاری بین بیمه‌گران کشورهای اسلامی" گفت : در نظر داریم تدوین بیمه مشترک بین کشورهای اسلامی را طی مذاکره با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در این کنفرانس پیگیری و به ثمر برسانیم ؛ شرکت هلدینگ گردشگري سلامت را ایجاد خواهیم کرد و این مجموعه رفت‌ و آمد بیماران بین کشورهای اسلامی را تسهیل خواهد کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد؛ موفق شویم سهم ناچیزی در این راستا در وهله اول برای جهان اسلام و در وهله بعدی برای جمهوری ‌اسلامی ‌ایران به‌دست بیاوریم.

https://taghribnews.com/vdcbaab5.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی