تاریخ انتشار۱۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 25474

نمایش آثار هنرمندان ترکیه و سوریه در جشنواره "رحمه للعالمین "

دیشب آداب و سنن آیینی سوریه و ترکیه در ماه مبارک رمضان در بوستان گفتگو به نمایش گذاشت شد.
نمایش آثار هنرمندان ترکیه و سوریه در جشنواره "رحمه للعالمین "

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)،  آداب و سنن آیینی سوریه و ترکیه در ماه مبارک رمضان در بوستان گفتگو به نمایش گذاشت شد. این مراسم شب گذشته از ساعت ۲۱ آغاز و تا ۲۴ با حضور هنرمندانی از  این دو کشور ادامه یافت. در این برنامه شاعران سوری به شعر خوانی پرداختند و در ادامه هنرمندان سوری موسیقی سنتی کشورشان را اجرا کردند. همچنین هنرمندان سوری آیینها و سنتهای سوری را در غرفه این کشور برای بازدید کنندگان به اجرا گذاشتند. 
هنرمندان کشور ترکیه نیز افزون بر اجرای موسیقی آیینی –مذهبی این کشور  آثار و دستاوردهای خود را در ماه رمضان معرفی کردند. 

در ادامه؛این برنامه  فرهنگ شناس تایلندی در مورد فرهنگ رمضانی در تایلند سخنرانی کرد و شاعر قطری به شعر خوانی پرداخت.
 در جشنواره رحمه للعالمین هر شب اجرای برنامه به چند کشور شرکت کننده اختصاص دارد که گروه‌های هنری این کشورها از ساعت ۲۱ تا ۲۴، به اجرای برنامه می‌پردازند. 
در بخش جنبی برنامه های شبانه این جشنواره  می توان به لباس های رنگارنگ تاجیک ها ، سازهای افغانی، تابلو های نقاشی سودان، صنایع دستی نخجوان و آذربایجان، سوریه با عکس هایی از میراث فرهنگی خود و هند با داروهای گیاهی اش اشاره کرد. همچنین در این جشنواره  علاوه بر آثار کشورهای مسلمان جهان، ۱۲۰ اثر از ۶۰ هنرمند برجسته ایرانی در رشته های مختلف از جمله نقاشی و نگارگری در معرض تماشای بازدیدکنندگان در آمده است. 

همچنین ۳۱عنوان کتاب الکترونیک از آثار مکتوب امام خمینی به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ۱۸ زبان زنده دنیا از سوی انتشارات بین المللی المهدی در چهارمین جشنواره بین المللی رحمه للعالمین به علاقمندان عرضه میشود.


اکسپوی هنر دینی برای اولین بار در ایران
"مجتبی آقایی" دبیر بخش آرت اکسپوی جشنواره با اشاره به این که تاکنون در دنیا هیچ اکسپویی با موضوع و محور خاصی نبوده است و امسال برای اولین بار در ایران اکسپوی هنرهای دینی در جشنواره بین اللمللی رحمه للعالمین در حال برگزاری است گفت: این هنر دینی با هدف رونق بخشی اقتصاد هنر معنوی و مذهبی راه اندازی شد.آرت اکسپو در ۵ رشته آثار حجمی، خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نگارگری است که ۱۲هنرمند در هررشته با ۲اثرشرکت کرده اند که اکثرآنها چهرهای نام آشنای هنرهای تجسمی کشور هستند و موضوع این هنرهای دینی با گرایش دین مبین اسلام است. 

این جشنواه از سوی فرهنگسرای ملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امورخارجه و نمایندگی ها و سفارتخانه های کشورهای مختلف درنمایشگاه تخصصی شهرداری در بوستان گفتگو و با هدف تبادل آداب و رسوم مسلمانان ایران و جهان و آشنایی با فرهنگ کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان و به منظور معرفی فرهنگ ماه مبارک رمضان در دیگر کشورهای اسلامی و آشنایی با رسوم، آداب و آئین های رایج شیعیان در این ماه پر فضیلت،‌ همچنین عقد اخوت و برادری با مسلمانان جهان و تاثیرگذاری در مناسبات و همکاری های فرهنگی کشورهای اسلامی با یکدیگر دایر می باشد.
https://taghribnews.com/vdcbaab5.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی