تاریخ انتشار۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 234249

انتقاد روسیه از سازمان ملل

تنا
سفیر روسیه در سازمان ملل از جدیدترین گزارش سازمان ملل که در آن به تلاش‌های روسیه در مقابله با داعش در سوریه اشاره‌ای نشده، انتقاد کرد .
انتقاد روسیه از سازمان ملل
ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل با اشاره به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت درباره تهدیدهای تروریستی در سوریه و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این تهدیدها گفت: به حضور روسیه در این روند و برای مقابله با داعش در سوریه به طور کلی بی‌اعتنایی شده است و این درحالیست که در گزارش مذکور اکثر موفقیت‌ های به دست آمده در مقابله با داعش به عملکرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا نسبت داده شده است.به گزارش ایسنا،
چورکین گفت: به نظر می‌رسد که سازمان ملل در این گزارش بیشتر به نقش آمریکا پرداخته و به عملکرد سایر کشورها توجهی نکرده و عمدا به آنها بی‌اعتنا بوده است. نباید این مساله را انکار کرد که مقابله با داعش در سوریه توسط نیروهای هوایی روسیه بوده است و همچنین نباید عملکرد نیروی هوایی سوریه را در این روند نادیده گرفت چون آنها در خط مقدم مقابله با این گروه تروریستی قرار دارند.
سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد: در نتیجه عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه ما توانستیم به تضعیف این گروه تروریستی بپردازیم و پایگاه‌های داعش را نابود کنیم. ما توانستیم هزاران مخفیگاه، انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی و مواد منفجره و 200 محل تولیدات نفتی و سایر تاسیسات متعلق به این گروه تروریستی را نابود کنیم. متاسفانه این مساله به شدت مورد انتقاد است. ما از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم تا گزارش‌های مربوط به این مساله را بررسی کند که ترکیه در حال تقویت مواضعش در سوریه با استفاده از دژها و ساختارهای منسجم و قاطع است. در گزارش اخیر سازمان ملل اشاره‌ای به نقش روسیه در آزادی پالمیرا نشده است.
https://taghribnews.com/vdcbaab59rhbf5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی