تاریخ انتشار۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 263544
//دو خبر از بحرین//

بحرین سه جوان انقلابی را به اعدام محکوم کرد/ محکومیت بازداشت فعال حقوق بشر بحرینی

دادگاه جنایی بحرین سه جوان انقلابی این کشور را به اتهام تشکیل گروه تروریستی به اعدام محکوم کرد.
بحرین سه جوان انقلابی را به اعدام محکوم کرد/ محکومیت بازداشت فعال حقوق بشر بحرینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «ابراهیم سرحان» از وکلای بحرینی در صفحه فیس بوک خود از صدور حکم اعدام از سوی دادگاه جنایی بحرین در حق سه جوان انقلابی خبر داد.
 
بنا به گفته او، میثم عمران حسین عمران (فراری)، عبدالحسین صباح عبدالمحسن محمد (فراری) و محمد علی صباح عبدالمحسن (بازداشت شده) به اعدام محکوم شده‌اند. این سه تن در مجموع 17 نفری قرار دارند که دو سال پیش حکومت بحرین آن‌ها را به تشکیل گروه تروریستی متهم کرد و برخی از آنها از جمله «خلیل الحلواجی» معارض معروف بحرینی به 10 سال زندان محکوم شدند و برخی نیز فراری هستند.
 
این حکم در حالی صادر می‌شود که پیش از این در نیمه ژانویه گذشته، اعدام سه جوان انقلابی، موجب ایجاد موجی از انتقادات حقوق بشری از حاکمان آل خلیفه شده بود.
 
محکومیت بازداشت فعال حقوق بشر بحرینی
 
 نهاد "برنامه عربی فعالان حقوق بشر" با انتشار بیانیه ای، بازداشت "ابتسام الصایغ" فعال حقوق بشر بحرینی در فرودگاه بین المللی این کشور را محکوم کرد.
 
برنامه عربی فعالان حقوق بشر در بیانیه خود آورده است: خانم الصایغ دوشنبه شب، هنگام بازگشت از ژنو چند ساعت در فرودگاه بازداشت شد و توسط نیروهای امنیتی بحرین مورد بازجویی قرار گرفت و ظاهرا نام وی در لیست سیاه بوده است.
 
این بیانیه خاطرنشان کرد: هنگام بازجویی از این فعال حقوقی زن، تلفن همراه او ضبط شد و به او اجازه تماس با وکیل یا خانواده اش را ندادند و در نهایت گذرنامه اش را توقیف کردند.
 
خانم الصایغ گفت: هنگام بازجویی، به برهم زدن امنیت ملی و تهدید ثبات و آرامش بحرین متهم شده است.
 
وی برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو رفته بود و در جلسات مربوط به بحث و بررسی نقض حقوق بشر توسط حکومت بحرین شرکت کرد.
 
بیانیه برنامه عربی فعالان حقوق بشر خاطرنشان کرد: الصایغ در گذشته نیز با سخت گیری های زیادی مواجه شده بود. وی بارها برای بازجویی احضار و از سفر به خارج از بحرین منع شده بود. الصایغ همچنین به دلیل فعالیت در زمینه دفاع از آزادی، حقوق بشر و دمکراسی بازداشت شده بود.
 
https://taghribnews.com/vdcbafb5arhb0sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی