تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 150846
اندیشمند عراقی در گفت وگو با خبرنگار تقریب:

راه مقابله با اندیشه تکفیری در سایه وحدت و انسجام محقق می شود

تنا – اختصاصی
یکی از علمای عراق با تاکید بر اهمیت جایگاه وحدت اسلامی در بین مسلمانان، تنها راه مقابله با اندیشه تکفیر را در سایه وحدت و انسجام دانست.
راه مقابله با اندیشه تکفیری در سایه وحدت و انسجام محقق می شود
شیخ محمد امین عبدالحکیم  در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد:راه مقابله با اندیشه تکفیر و فتنه تفرقه در سایه وحدت اسلامی محقق می شود.

وی افزود: موج تروریسم که اینک در کشورهای مختلف منطقه در حال حاضر شاهدیم از همین عدم وحدت سرچشمه می گیرد؛ مسلمانان باید با همزیستی مسالمت آمیز و اخوت اسلامی از گسترش آن جلوگیری کنند.

این اندیشمند عراقی تعصب مذهبی را یکی دیگر از چالشهای فراروی جهان اسلام توصیف کرد و گفت: تعصب در بین مسلمانان در حالی که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی دارای یک دین واحد هستند و مشترکات بسیاری دارند غیر قابل قبول است.

وی با انتقاد از اهانتهایی که پیروان یک مذهب به مذهبی دیگر روا می دارند، خاطرنشان کرد: این اهانتها پیامدهایی چون درگیریهای فرقه ای در جهان اسلام به همراه دارد و آینده و سرنوشت امت اسلامی را به خطر می اندازد.

شیخ عبدالحکیم در ادامه با تقدیر از فعالیتهای وحدت گرای جمهوری اسلامی ایران، کنفرانس وحدت اسلامی را عاملی مهم برای نزدیک سازی دیدگاههای مسلمانان برشمرد.
https://taghribnews.com/vdcbagb80rhbswp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی