تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۲
کد مطلب : 265542

اتحادیه عرب خواستار حمایت جهانی از اسرای فلسطینی شد

اتحادیه عرب شامگاه یکشنبه از تمام کشورهای جهان که به آزادی و حقوق بشر اعتقاد دارند خواست تا شرایطی برای حمایت جهانی از اسرای فلسطینی فراهم کنند.
اتحادیه عرب خواستار حمایت جهانی از اسرای فلسطینی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اتحادیه عرب با انتشار بیانیه ای افزود: رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی را تنها می توان جنایت جنگی تلقی کرد که نیازمند برخورد در محاکم بین المللی است.
 
اتحادیه عرب که به مناسبت 17 آوریل (28 فروردین) روز اسرای فلسطینی این بیانیه را منتشر کرده است، نقض حقوق اسرای فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی در زندان های این رژیم را محکوم کرد.
 
اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا با انجام مسئولیت اخلاقی و قانونی خود در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی، این رژیم را مجبور کند تا به قوانین بین المللی احترام گذاشته و به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.
 
در همین حال 700 اسیر فلسطینی همزمان با 17 آوریل (روز اسرا) در اعتراض به اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زدند.
 
سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی روز یکشنبه در آستانه روز اسرای فلسطینی اعلام کرد: شمار اسیران فلسطینی دربند در زندان های رژیم صهیونیستی به شش هزار و 500 نفر رسیده است.
 
این سازمان افزود: 19 اسیر فلسطینی نیز همچنان از سال 1993 در زندان های رژیم صهیونیستی در بند هستند، از سوی دیگر، کسانی مانند 'کریم یونس' و 'ماهر یونس' نیز که در سال 1983 بازداشت شده اند، قدیمی ترین افراد دربند در زندان های اسرائیل به شمار می آیند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbasb55rhb0sp.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی