تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 268143

بازداشت 14 فلسطینی در کرانه باختری/درگذشت بنیانگذار جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 48

نظامیان صهیونیست در ادامه تجاوزات خود علیه مردم فلسطین، به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و 14 نفر را دستگیر کردند.
بازداشت 14 فلسطینی در کرانه باختری/درگذشت بنیانگذار جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 48
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز  با یورش به کرانه باختری 14 فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.

جوانان بازداشت شده از اهالی جنین، قلقیلیه، البیره، حی‌الطیره در رام‌الله، روستای نجالین در بیت لحم و الفارعه در نابلس بودند.

رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز دست به بازداشت جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی می‌زند؛ تعداد اسرای محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حال حاضر 7 هزار نفر است.
 
خبر دیگر اینکه، "شیخ عبدالله نمر درویش" بنیانگذار جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 48 از شهر کفرقاسم امروز یکشنبه در بیمارستان هشارون شهر بیتح تکفا درگذشت.

 درویش در سال 1948 در شهر کفرقاسم به دنیا آمد و در سال 1971 تحصیلات خود را در مدرسه اسلامی نابلس به اتمام رساند و با تأثیرپذیری از اخوان المسلمین به تأسیس جنبش اسلامی مبادرت ورزید. 
 
وی در سال 1972 هسته اولیه جنبش اسلامی در کفرقاسم را پی ریزی کرد، فعالیت های این جنبش تا سال 1974 به دعوتگری و تبلیغ محدود بود، شیخ نمر فعالیت هایش را تا شهرک های کفر برا، جلجولیه، الطیره و الطیبه گسترش داد.
 
دامنه فعالیت های جنبش اسلامی در سال 1978 به ام الفحم، باقه الغربیه و دیگر شهرک های منطقه المثلث شمالی و در سال 1979 به منطقه النقب و در سال 1982 به الناصره و شهرک های الجلیل در سرزمین های اشغالی 48 کشیده شد.
 
https://taghribnews.com/vdcbawb5frhb08p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی