تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۶
کد مطلب : 267045
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی:

​تندروی و تعصب؛ نقطه مقابل تقریب مذاهب / جنگ و خونریزی در جهان اسلام صلح طلبان را نگران کرده است

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ و خونریزی در جهان اسلام صلح طلبان و مسلمانان را نگران کرده است.
​تندروی و تعصب؛ نقطه مقابل تقریب مذاهب / جنگ و خونریزی در جهان اسلام صلح طلبان را نگران کرده است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، جلال محمودزاده در همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی که عصر روز گذشته به پایان رسید، اظهار داشت: در حالی شاهد ناآرامی در جهان اسلام هستیم که جهان به سمت توسعه و ترقی پیش می رود.

وی با بیان اینکه ایجاد اختلاف بین مسلمانان‌ از راه‌های دشمن برای ضربه زدن به اسلام است، افزود: دشمنان اسلام فهمیده اند که تنها راه تسلط بر مسلمانان اختلاف افکنی است لذا اهمیت وحدت بین مذاهب اسلامی زمانی بیشتر می شود که استعمار همواره در تلاش است تا بر خاکستر اختلاف ها دمیده و آتش آن را افروخته نگه دارد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تندروی و تعصب را نقطه مقابل تقریب مذاهب و سم مهلک اتحاد دانست و تصریح کرد: تندورها در طول تاریخ مسبب بسیاری از جنگ ها و خونرویزی ها بودند در حالی که دین برای وحدت و همدلی آمده و این در آموزه های دینی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسلمان باید با عمل خود برای مسلمان دیگر آرامش و امنیت بیاورد و اسلام آمده این مهم را در جامعه نهادینه کند، اضافه کرد: در شرایط کنونی و در راستای تحکیم و اشاعه اصل اتحاد، تشکیل جبهه واحد در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید جدی گرفته شود.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را یکی از منادیان وحدت و تقریب مذاهب عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری قدم های بزرگ در مسیر وحدت و تقریب برداشته است و در قانون اساسی ایران نیز پیش بینی های لازم برای این مهم اندیشیده شده است.

امام جمعه مهاباد نیز با اشاره به ایجاد گروهک های تروریستی طالبان، تکفیری ها و داعش توسط غرب، گفت: امروز در اثر گسست و نبود اتحاد بین مذاهب در برخی دیگر از کشورها، گروهک های تروریستی در کشورهای مسلمان جولان می دهند و فتنه دشمنان دامن گیر مسلمانان شده است.

ماموستا ملا قادر سهرابی اظهار داشت: باید هوشیارانه دست استکبار جهانی را از میان مسلمانان قطع کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند و بچه های یمنی ها را می کشند، خائن الحرمین هستند، افزود: عربستان سعودی با حمایت‌های همه جانبه آمریکا و
غربی‌ها انواع جنایت را در یمن مرتکب می‌شود.

امام جمعه مهاباد ادامه داد: داعشی ها، تکفیری ها، سلفی ها و وهابی ها به نام اسلام سر کودکان را می برند و خانه را بر سر مسلمانان خراب می کنند، قبور انبیا و مناره ها را تخریب و به علت کینه توزی های خود نبش قبر می کنند؛ در کجای اسلام و تاریخ این دین صلح طلب چنین اقدام هایی مورد قبول بوده است.

سهرابی تصریح کرد: پیام قرآن وحدت و دعوت به اتحاد و برادری و سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام نیز اتحاد، اخوت و برادری است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی نیز گفت: وحدت عامل اصلی پیروزی مسلمانان در مقابل هجمه های دشمنان اسلام است، حفظ و تقویت وحدت بین مسلمانان جهان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

به گفته امامعلی عاشری، شاخصه های وحدت زیادی بین مسلمانان و مذاهب وجود دارد که اگر به آنها عمل شود یقینا تفرقه ای وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ظرفیت های زیادی در دین مبین اسلام است که باید در سایه قرآن و پیامبر، وحدت را حفظ کنیم و در مقابل دشمنان اسلام بایستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مهاباد هم با بیان اینکه همایش یک روزه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی یک رویداد علمی و فرهنگی در سطح ملی است، یادآور شد: با توجه به اهمیت وحدت اسلامی در شرایط امروز، ضرورت برگزاری این همایش و ارائه راهکارهای علمی در زمینه تقریب مذاهب را نشان می دهد.

معروف خلیلی، اتحاد را تامین کننده منافع ملی و جهانی عنوان کرد و گفت: با برنامه راهبردی می توان به وحدت رسید و همه مسلمانان باید به دنبال این عامل صلح باشند.

وی اظهار کرد: بیش از 120 مقاله از استان های مختلف و خارج از کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از این تعداد 70 مقاله پذیرش شد.

خلیلی افزود: مقالات ارسال شده توسط هیئت داوران که متشکل از اساتید برجسته دانشگاه های معتبر سطح کشور بودند، ارزیابی شدند.

همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر مهاباد و دانشگاه مذاهب برگزار شد.

توسعه اندیشه تقریب میان اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام، آگاه کردن توده های مسلمان از توطئه های تفرقه انگیز دشمنان، گسترش فرهنگ و معارف اسلام، دفاع از حریم قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص)، ایجاد تفاهم میان متفکران جهان اسلام در زمینه های اعتقادی، فقهی، اجتماعی و سیاسی، تشکیل جبهه واحد در مقابل توطئه های تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و رفع بدبینی ها و شبهات بین پیروان مذاهب اسلامی از اهداف همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی بود.
https://taghribnews.com/vdcbazb5srhb0gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی