تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 259233

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای مجازات فرماندهان میانماری

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از برخورد دولت و ارتش میانمار با مسلمانان روهینگیا انتقاد کرد و خواستار مجازات فرماندهان میانماری شد.
درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای مجازات فرماندهان میانماری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رویترز، سازمان دیده‌بان حقوق بشر از دولت میانمار خواست اگر فرماندهان ارتش و پلیس به نیروهایشان اجازه تعرض به زنان و دختران مسلمان روهینگیا را دادند، آن‌ها را مجازات کنند.
 
این گروه مستقر در نیویورک اعلام کرد: در پی مصاحبه با برخی از 69 هزار مسلمان روهینگیا که در 4 ماه اخیر به بنگلادش گریخته اند، اسنادی به دست آورده است که از تعرض به دختران مسلمان 13 ساله حکایت دارد.
 
در بیانیه این گروه آمده است: به نظر نمی‌رسد این اقدام تصادفی و فرصت‌طلبانه بوده باشد؛ بلکه این وضع، دست‌کم تا حدودی به دلیل نژاد و مذهب روهینگیا، بخشی از یک حمله هماهنگ و نظام‌مند علیه آن‌ها بوده است.
 
حدود 1.1 میلیون مسلمان روهینگیا در ایالت غربی راخین در میانمار زندگی می‌کنند؛ اما آن‌ها از بسیاری از حقوق شهروندی خود در این کشور محروم هستند.
 
دولت میانمار تا کنون  ادعا‌های تجاوز، ضرب و جرح، کشتن و دستگیری عامدانه شهروندان در هنگام آتش زدن روستا‌های آن‌ها را رد کرده است. دولت این کشور ادعا می‌کند یک عملیات قانونی بر ضد ستیزه‌جویان مسلح روهینگیا در جریان است.
 
گزارش دیده‌بان حقوق بشر چند روز پس از آن منتشر می‌شود که بازرسان سازمان ملل اعلام کردند نیروهای امنیتی میانمار «به احتمال زیاد!» مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند. این شرایط، آنگ سان سو چی – فرد همه‌کاره عرصه سیاست در میانمار – را در موقعیت دشواری قرار داده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcbf9b5frhbs5p.uiur.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی