تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 49063
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر موسسه مطالعات سیاسی چین:

دوستی ایران و چین برای غربی ها مطلوب نیست

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، یکشنبه، در دیدار پرفسور فاینگ نینگ ، مدیر موسسه مطالعات علوم سیاسی چین، اظهار داشت: رسانه های غربی و به ویژه آمریکایی و صهیونیست ها بسیاری از مسائل را وارونه نشان می دهند، به گونه ای که وقتی افراد خارجی به ایران می آیند می گویند این غیر از ایرانی است که در رسانه ها برای ما تصویر کرده اند.
دوستی ایران و چین برای غربی ها مطلوب نیست
خبرگزاری تقریب (تنا):

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: می خواهیم ایران را از خود ایرانی ها و از مشاهداتان بشناسید و نه از آنچه که در رسانه ها و با هدف خاص در مورد ایران منتشر می کنند و الا اگر مطالعات و تحقیقات شما تنها بر اساس مطالب آن رسانه ها باشد، واقعیت بر شما روشن نخواهد شد.
وی افزود: برخی از خبرنگاران فرانسوی پیش من آمدند و گفتند که ما تا کنون تصویر دیگری از ایران داشتیم و الان که در ایران هستیم تصویر دیگر و البته واقعی ایران را دیدیم. 

مکارم شیرازی با اشاره به روابط ایران و چین  اظهار داشت: تا کنون خاطره بدی از این رابطه نداریم. کتاب های ما نیز هیچ مطلب منفی در مورد این رابطه و همچنین چین و چینی ها بیان نکرده اند و در حال حاضر نیز در بسیاری از موارد چین را از نزدیک ترین دوستان خود می دانیم.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: البته دوستی ایران و چین برای غربی ها مطلوب نیست. آنها سعی می کنند که این دوستی را تضعیف کرده و به نوعی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، به همین دلیل باید خیلی مراقب باشیم که آن ها در اهداف شان پیروز نشوند.

وی یادآور شد: در چین مسلمان های زیادی هستند و ما نشنیدیم که مسلمان ها در چین در اذیت و آزار و محدودیت هایی باشند.

در ادامه پرفسور بینگ با طرح سؤالی از آیت الله مکارم شیرازی  اظهار داشت: غربی ها تحریم های طولانی مدتی را علیه ایران اجرا کرده اند، همچنین دست به دخالت های جدیدی در منطقه خاورمیانه زده اند که نمونه های اخیر آن رامی توان در کشورهایی چون لیبی و بحرین مشاهده کرد. با توجه به این مسائل آینده ایران را چگونه می بینید؟ 

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: با تجربه بیش از ۳۰ ساله حاکمیت جمهوری اسلامی می گوییم که غربی ها تمام اشکال مبارزه را با ما در طول این مدت تجربه کرده اند و موفق نبوده اند و در آینده نیز موفق نخواهند بود.

وی تاکید کرد که ملت ایران بر اساس اعتقادات خاصی که دارد در مقابل هر دشمنی تا پای جان ایستاده است.
https://taghribnews.com/vdcbfgba.rhb90piuur.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی