تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰:۴۱
کد مطلب : 157137

تاكید آیت الله اراكی بر همگرایی ایران و عربستان در حل مشكلات جهان اسلام

تنا – اختصاصی
دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش دو كشور ایران و عربستان در حل مشكلات جهان اسلام را مهم برشمرد و تاكید كرد: اگر این دو كشور بر استراتژی واحدی برای حل مشكلات امت اسلامی توافق كنند، بسیاری از این مشكلات حل وفصل خواهد شد.
تاكید آیت الله اراكی بر همگرایی ایران و عربستان در حل مشكلات جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراكی" عصر روز سه شنبه در دیدار با "عبدالرحمن غرمان الشهری" سفیر عربستان در تهران كه درمحل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انجام شد، با تقدیر از فعالیتهای عمرانی عربستان در راستای تسهیل مناسك عبادی حج، اظهار داشت: "خدمت به حجاج از افضل الاعمال است" وامیداست که با ارائه آموزش های بیشتری به متولیان و خدمتگزاران اماکن مقدسه در زمینه برخورد مناسب با زائران اماکن مقدسه ، سطح این خدمات افزایش یابد.
 
وی با اشاره به نقش ایران و عربستان در مقابله با چالشهای فراروی جهان اسلام، خاطرنشان كرد: در حل مشكلات كشورهای اسلامی نباید به كشورهای غیر اسلامی وابسته بود و از آنان یاری جست بلكه ما می توانیم برای حل مسائل مختلف جهان اسلام از جمله مصر،‌سوریه و ... با یكدیگر همكاری كنیم و سازمان ملل متحد از این همكاری استقبال خواهد كرد.
 
دبیركل مجمع تقریب در ادامه برخی از فعالیتهای این مجمع را تبیین و تصریح نمود: تشكیل كمیته صلح اسلامی با حضور اندیشمندان و علمای شیعه و سنی از جمله این فعالیتهاست كه می تواند در تقریب دیدگاهها و مقابله با اختلافات در امت اسلامی نقش آفرین باشد.
 
وی همچنین به پیشنهاد پادشاه عربستان مبنی بر تاسیس مركز گفتگوی ادیان اشاره کرد و گفت: چند سال قبل این پیشنهاد مطرح شد كه ما از آن استقبال می كنیم چون معتقدیم تاسیس این مركز گامی مهم و اساسی برای پیشبرد اهداف وحدت گرا و تقریبی می باشد و جهان اسلام در برهه كنونی به آن نیازمند است.
 
سفیر عربستان در تهران:
اشتراكات مسلمانان بیش از اختلافات آنان است

 
"عبدالرحمن غرمان الشهری" سفیر عربستان در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اين ديدار، با بیان این كه آنچه موجب وحدت امت اسلامی است بیشتر از اختلافات آن است، تاكید كرد: ما همه به اصول اساسی اسلام اعتقاد داریم و اختلافات فقهی موجود، جزئی هستند.
 
وی با تقدیر از نقش وحدت گرای مقام معظم رهبری و مسئولان ایرانی، گفت: مسئولان ایرانی در سطح بالای حكمت هستند و از دیدگاههای والایی برخوردارند.
 
سفیر عربستان در تهران افزود:امت اسلامی دارای ثروتهای زیادی در زمینه های مختلف چه منابع و چه علوم است كه باید با وحدت كلمه به بهترین شكل مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به تاسیس مركز گفتگوی ادیان در عربستان، تصریح نمود: عربستان برای همگرایی مسلمانان گامهای بسیاری برداشته است كه تاسیس مركز گفتگوی ادیان یكی از این گامهاست؛ در تلاش هستیم كه مسئله تاسیس این مركز پس از رفع موانع به سرانجام رسد.
https://taghribnews.com/vdcbfzb8zrhbs8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی