تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 21270
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه مطبوعات امسال متفاوت برگزار می شود

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد: در نمايشگاه مطبوعات امسال كه اوايل آبان ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود، برای نخستين بار ۷۰۰ نشريه علمی از دانشگاه‌‌های جهان اسلام به نمايش گذاشته خواهد شد.
نمایشگاه مطبوعات امسال متفاوت برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب، محمدعلی رامین در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه ۲۹تير ،اظهار داشت: در نمایشگاه مطبوعات امسال برنامه ریزی‌های متفاوتی صورت گرفته است. 

وی افزود نمایشگاه امسال فرصتی برای شناسایی رسانه‌های مستقل است و وسعت جشنواره مطبوعات امسال از نظر کمی بسیار گسترده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: حدود ۷۰۰ نشریه علمی از دانشگاه‌های جهان اسلام شناسایی کرده‌ایم که مدیران مسئول آن از اساتید جهان اسلام هستند و در این جشنواره دعوت شده اند. همچنین حدود ۶۰۰ مجموعه علمی تخصصی داخلی شناسایی کرده‌ایم که امسال در جشنواره مطبوعات شرکت خواهند داشت.

رامین درخصوص حضور نشریات دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نشریه دانشجویی در کشور فعال هستند که برگزیدگان این نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات امسال شرکت خواهند داشت.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از جهان اسلام نیز مطبوعات و خبرگزاری های مستقل شرکت خواهند کرد و سایر امور نمایشگاه امسال همانند سال
گذشته خواهد بود و این نمایشگاه در اوایل آبان ماه سال جاری در مصلی تهران و البته با اختصاص مکان گسترده‌تری برگزار خواهد شد.

رامین از برگزاری نشست‌های تخصصی رسانه‌ای و علمی در بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه خبر داد و گفت: این نشستها بستر تشکیل گروه‌های دوستی مطبوعات داخلی با مطبوعات برون مرزی را فراهم خواهند کرد که مطبوعات و اهالی رسانه بتوانند از این طریق به همکاری های دوجانبه و چندجانبه بپردازند و ما باید در فضای رسانه‌ای به سمتی حرکت کنیم مرزهای تحلیلی بر ما تحمیل شده را از بین ببریم و جهان را گستره فعالیت خود کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با تذکر این نکته که در برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال تلاش داریم که عموم مردم از این نمایشگاه استقبال بیشتری داشته باشند و به بازدید از نمایشگاه بپردازند اظهار داشت: برای این منظور از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان و دانش آموزان برنامه ریزی شده که با جدول برنامه مشخص از نمایشگاه بازدید کنند.

رامین ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سطح استانها اظهار داشت: امسال به مناسبت روز خبرنگار برای نخستین بار دیداری با رئیس جمهور خواهیم داشت که تمام خبرنگاران در این دیدار حضور خواهند داشت و برای نخستین بار شأن و جایگاه رسانه‌ها و اهالی رسانه در این برنامه هویدا خواهد شد.
 
گزارش تصويري
https://taghribnews.com/vdcbg5b5.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی