تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 261203
سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان:

تفکر تقریبی باید در بین عامه مردم ترویج شود

تنا - گلستان
سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان، گفت: فعالان عرصه تقریب مذاهب در جهت ترویج تفکر تقریبی در بین عامه مردم تلاش کنند.
تفکر تقریبی باید در بین عامه مردم ترویج شود
«استاد هاشم کوناتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: فعالیت تقریبی منحصر به یک گروه یا طبقه خاصی از جامعه نیست و باید در بین همه اقشار مردم رسوخ کند. به گفته وی؛ اسلام دین صلح، محبت،  برادری و تقریب است و همه‌ ملت ها، دولت ها و فرق مختلف را به انسجام و همگرایی فرا می‌ خواند.
امام جمعه اهل سنت جامعه المصطفی گرگان با اذعان بر اینکه وحدت عاملی اساسی برای شکوفایی تمدن اسلامی است، گفت: در شرایط کنونی که جهان اسلام با دسیسه‌ های گوناگون دشمنان مواجه است برای دستیابی به وحدت کلمه، نیاز مبرم به همگرایی فرق اسلامی احساس می‌شود. وی، افزود: دین و فرهنگ مشترک که از مهمترین عوامل این تقریب وهمگرایی است می‌ تواند مسلمانان را در رسیدن به اتحاد یاری دهد.
به گفته وی؛ در این میان تلاش پژوهشگران مسلمان در راستای اجرایی کردن آموزه‌ های تقریبی دین مبین اسلام و همگرایی و نزدیکی‌ میان همه‌‌‌ جوامع، ادیان، مذاهب و تقویت مشترکات انسانی و اسلامی صرف نظر از اختلاف افکنی های مذهبی احساس می شود.
استاد علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان، با اعلام اینکه حفظ وحدت اسلامی بر تک تک مسلمانان واجب عینی است، گفت: برای حفظ و صیانت هویت، منافع ملی و استقلال خودمان نیازمند
وحدت هستیم.
وی، ادامه داد: در جهانی زندگی می کنیم که اسلام هراسی با رسانه های مختلف دشمن به شدت تبلیغ می شود، به گونه ای که خوب را بد و بد را خوب جلوه می دهند.
به گفته وی؛ اسلام هراسی فقط در غرب نیست؛ بلکه دشمن با مشوه ساختن اذهان شیعه و سنی آنها را نسبت به همدیگر بدبین و هراسان می کند.
استاد کوناتی با اذعان بر اینکه استکبار جهانی استقلال هیچ کشور مسلمان و حتی غیر مسلمان را تحمل نمی تواند بکند، ابراز کرد: دشمن با ایجاد اختلاف در بین آنها به فکر تضعیف آنها است و چشم طمع به منابع کشورهای هدف دوخته است.
وی، افزود: کشورهایی مانند مصر، تونس، الجزایر، سودان و لیبی با وجود بیداری اسلامی صورت گرفته هنوز نتوانسته اند استقلال واقعی خودشان را بدست آورند.
سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) درباره تاثیر گذاری طیف امرا و علما در جامعه، اظهار کرد:پیروان همه فرق و مذاهب در این جامعه در کمال امنیت و آسایش در کنار دیگر هموطنان خود زندگی می کنند.
این استاد اهل کشور ساحل عاج، ایجاد فقه مقارن را در راستای تحقق وحدت عملی بین کشورهای اسلامی موثر دانست و گفت: فراگیری فقه مقارن در مدارس علوم دینی جوامع مسلمان، نقطه قوتی در جهت شناخت نقاط اشتراک و نقاط افتراق در آن جامعه است.
وی، افزود: وحدت فقهی به این معنا نیست که از مذهب خودمان دست بکشیم؛ بلکه بدان معناست که به نقاط مشترک که خیلی هم فراوان است تکیه کنیم.
به گفته وی؛ حفظ وحدت در جامعه اسلامی واجب عینی است و همگان باید به آن مکلف باشند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbg8b5frhb05p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی