تاریخ انتشار۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۷
کد مطلب : 169909
آیت الله اراکی:

عمر داعش طولانی نخواهد بود/الازهر همیشه در تقریب و وحدت پیشتاز بوده است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: علمای اسلام، نهادهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی باید به فکر نزدیک کردن مردم جوامع اسلامی با یکدیگر باشند تنها در این صورت است که وحدت امت اسلامی شکل گرفته و جلوی این قبیل اقدامات افراط گرایانه گرفته خواهد شد.
عمر داعش طولانی نخواهد بود/الازهر همیشه در تقریب و وحدت پیشتاز بوده است
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت وگو با شفقنا در مورد فعالیت گروهک تروریستی داعش در بازسازی جبهه خود اظهار داشت: این نوع کار تبلیغاتی دشمن تازگی ندارد؛ سالها و قرنهاست که از این نوع تبلیغات علیه اسلام صورت می گیرد البته اخیرا رفتارهای گروههایی نظیر داعش سبب تشدید این نوع تبلیغات شده است.

او برای مقابله با این گروهک تروریستی سه اقدام را لازم دانست و گفت: اولین کاری که باید صورت بگیرد اینکه رسانه های ما در این عرصه فعال شده و حقیقت این گروههای منحرف و بی ارتباط با اسلام که خود را وابسته به اسلام می کنند اما اطلاعی از اسلام ندارند و بلکه ساخته دست دشمنان اسلام هستند را برای دنیا افشا کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی اسلامی وظیفه دارند ارتباط داعش را با آمریکا، انگلیس و اسرائیل تبیین کنند.

وی افزود: این گروهها به وسیله دشمنان اسلام ایجاد شده اند و اکنون هم با صراحت اعلام می کنند با اسرائیل دشمنی و جنگی ندارند بلکه با اسلام می جنگند لذا باید ماهیت اینها هرچه زودتر افشا شود.

آیت الله اراکی آموزش از سنین پائین توسط دستگاههای آموزشی را دومین اقدام برای آگاهی مردم از ماهیت این گروهک دانست و افزود: دستگاههای آموزشی چه در سطح ابتدایی و چه متوسطه و دانشگاه باید سطح آموزشها را گسترش داده و حقیقت اسلام و مبانی و مبادی این شریعت آسمانی را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

وی افزود: متولیان آموزشی و نهادهای علمی همچنین باید انحرافات منحرفین را برای مردم بیان کنند تا از سوء استفاده این عناصر انحرافی جلوگیری شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گام سوم در این زمینه را نزدیکی ملتهای اسلامی با یکدیگر عنوان کرد و گفت: علمای اسلام، نهادهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی باید به فکر نزدیک کردن مردم جوامع اسلامی با یکدیگر باشند.

او ادامه داد: اگر ما وحدت و یکپارچگی داشته باشیم و دانشگاههای ما نیز بتوانند راه وحدت را هموار کنند، جلوی این قبیل کارها گرفته خواهد شد.

آیت الله اراکی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در عرصه ترویج دین اسلام نقش موثری ایفا کنیم کشورهای اسلامی باید وحدت میان خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به برگزاری اولین هم اندیشی علمای ایران و اندونزی ابراز امیدواری کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با استمرار این نشستها بتواند گامی در جهت وحدت مسلمانان مقابل افراطی ها بردارد و البته این کار نیازمند همکاری تمام دستگاهها و نهادهای کشور است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما معتقدیم عمر داعش طولانی نخواهد بود و بزودی در عرض سال آینده این گروه و جریانهای افراطی دیگر منزوی خواهند شد.

وی در مورد لغو عضویت دکتر احمدمحمود کریمه در شورای عالی مطالعات اسلامی الازهر به دلیل سفر اخیر وی به ایران اظهار داشت: الازهر همیشه در تقریب و وحدت پیشتاز بوده است و ما الآن هم به الازهر امیدوار و خوشبین هستیم.

شیخ احمد محمود کریمه هفته گذشته در راس هیئتی به ایران سفر کرده و با جمعی از علمای ایران دیدار و گفتگو کرده بود. یک روز بعد از ادعای الازهر مبنی بر کذب بودن سفر هیاتی با ریاست شیخ احمد کریمه به جمهوری اسلامی ایران ، اقرار کرد که هیات مذکور به ایران سفر کرده و عضویت رییس آن در شورای عالی امور اسلامی لغو خواهد شد. محمود کریمه بعد از این اعلام کرد مسوولین مصری از تمام حرکت های وی اطلاع دارند و دلیل سفر وی را به خوبی می دانند اما لغو عضویت وی دسیسه ای از سوی سلفی ها بوده است.

به گفته آیت الله اراکی این موضع گیری ها ربطی به دانشگاه الازهر ندارد البته گاهی جریاناتی در برخی نهادها نفوذ کرده و به نام آن نهادها سخن می گویند.

وی تاکید کرد: الازهر را به خوبی می شناسیم و معتقدیم این دانشگاه، پایگاه وحدت بسیار موثر و خوبی است و امید می رود نقش خوبی در راستای تقریب و وحدت بین مذاهب ایفا کند.
https://taghribnews.com/vdcbg9b89rhb09p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی