تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 169305
ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه اسپانیا:

امریکا وغرب با ادامه سیاستهای گذشته خود قادر به حل مساله تروریسم نخواهند بود

وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با وزیر امور خارجه اسپانیا ضمن انتقاد از سیاست دوگانه امریکا در برخورد با مقوله تروریسم و گروههای تروریستی فعال در سوریه و عراق گفت: امریکا وغرب با ادامه سیاستهای گذشته خود قادر به حل مساله تروریسم نخواهند بود.
امریکا وغرب با ادامه سیاستهای گذشته خود قادر به حل مساله تروریسم نخواهند بود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، محمد جواد ظریف در دیدار وزیر امور خارجه اسپانیا که در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، روند مذاکرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریسم و روابط دو جانبه تهران و مادرید را بررسی کرد.

ظریف در این دیدار گفت: نمی توان با تروریستها در سوریه مبارزه کرد و بطور همزمان درجهت تضعیف دولت مرکزی آن کشور تلاش ورزید.

وی افزود: آمریکایی ها در چهار ماه فعالیت های وحشیانه داعش در عراق برای مقابله موثر با این گروه تروریستی و از جمله قطع کمک های مستقیم و غیر مستقیم به آنها هیچ گونه اقدام موثری نکردند.

" گارسیا مارگالو" وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانیهای مشترک منطقه ای اظهار داشت: مادرید آمادگی دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنیهای سیاسی با کشورهای منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبی جهت حل و فصل مشکلات جاری بویژه در سوریه و عراق کمک کند.

وی با تمجید از نقش موثر منطقه ای ایران ، عدم دعوت از کشورمان برای حضور در اجلاس اخیر پاریس را نادرست خواند.

گارسیا مارگالو همچنین با تاکید بر دعوت خود از وزیر خارجه کشورمان برای انجام سفر به اسپانیا، این سفر را گام مهمی در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست .
https://taghribnews.com/vdcbg9b8srhb0fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی