تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۷
کد مطلب : 243302
ظریف:

تروریسم خوب و بد نداریم، باید با همه مقابله شود

وزیر امور خارجه ایران با اشاره بر ضرورت مبارزه با تروریسم، گفت: تروریسم خوب و بد وجود ندارد.
تروریسم خوب و بد نداریم، باید با همه مقابله شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد جواد ظریف" عصر دوشنبه در دیدار با "صلاح الدین ربانی" وزیر امورخارجه افغانستان در تهران، با اشاره به گسترش پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم در منطقه، گفت:ما اعتقادی به تروریسم خوب و بد نداریم و لازم است با تمام گروه‌های افراطی و تکفیری مقابله شود.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک تهران و کابل اظهار داشت:کشور افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت به سزا و ویژه ای برخوردار است و همان طور که بارها در ملاقات با تمامی مقامات افغانستانی اعلام کرده‌ام، پیشرفت، ثبات و امنیت شما را ما نیز پیشرفت، ثبات و امنیت خود می‌دانیم.

وی در ادامه همچنین با تأکید بر ضرورت موضوع امنیت برای هر دو کشور، گفت: لازم است طرفین همواره به رایزنی های مستمر خود در این خصوص ادامه دهند.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز با تشکر از مهمان نوازی طرف ایرانی و با اشاره به سفرهای متعدد مقامات افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران گفت: این دیدارها بیانگر اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای دولت و ملت افغانستان دارد.

وی همچنین از مقام معظم رهبری در خصوص صدور مجوز تحصیل کودکان افغانی در جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

ربانی با تأکید بر اهمیت بندر چابهار ایران برای توسعه افغانستان، گفت:این بندر قادر خواهد بود نقش به سزایی در توسعه و آبادانی افغانستان ایفا کند.

 ظریف و ربانی همچنین درباره تشکیل کمیته آب، لزوم صدور روادید الکترونیکی برای افغانستانی‌ها، تعرفه گمرکی، قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستانی در ایران، تخفیف مجازات و تبادل زندانی‌ها، مبارزه با جعل اسناد کنسولی، موضوع ترانزیت و مشارکت و همکاری دو کشور در اجلاس‌های منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

ربانی که روز دوشنبه وارد تهران شده است، با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار کرده است؛ وی قرار است با شماری دیگر از مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کند.
 
https://taghribnews.com/vdcbgfb55rhbafp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی