تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 280509
امام جمعه پيرانشهر:

​حج امسال تبلور وحدت و همبستگي است/ هيچ تفاوتي بين زائران اهل سنت و شيعه در دريافت خدمات وجود ندارد

امام جمعه پيرانشهر گفت: جمهوري اسلامي ايران منادي وحدت و همبستگي ميان مذاهب اسلامي است و حج امسال تبلور وحدت و همبستگي است.
​حج امسال تبلور وحدت و همبستگي است/ هيچ تفاوتي بين زائران اهل سنت و شيعه در دريافت خدمات وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا ‌مصطفي محمودي در گفت و گویی اظهار داشت: امروز شيعه و سني در ايران اسلامي و ساير پيروان اديان زندگي مسالمت آميزي دارند، تبليغات و فضاسازي برخي رسانه هاي خارجي مبني بر وجود نابرابري هاي قومي، مذهبي و ديني در ايران نادرست است.

وی با اشاره به حضور 15 هزار زاير ايراني اهل سنت در حج امسال، تصریح کرد: امسال براي نخستین بار در تاريخ حج بيش از 15 هزار زائر اهل سنت از ايران به حج مشرف شده اند كه رقم بي سابقه اي است.

امام جمعه پيرانشهر ادامه داد: هيچ تفاوتي بين زائران اهل سنت و شيعه در دريافت خدمات در موسم حج وجود ندارد و اهل سنت قدردان زحمات خدمتگزاران حوزه حج هستند.

عضو شوراي افتای اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به شعار حج امسال مبني بر "حج، معنويت؛ اقتدار ملي و همبستگي اسلامي" تصریح کرد: شعار حج امسال شعار مهمي است و همه زائران اعم از شيعه و سني بايد براي تحقق اين شعار تلاش كنند.

محمودي در ادامه سخنان خود نظام جمهوري اسلامي ايران را نظامي متكي و برپايه ولايت فقيه دانست و گفت: اصل ولايت فقيه ريشه قرآني دارد و امروز ولايت فقيه سكاندار اين نظام هستند.

وي به 500 شهيد اهل تسنن از شهرستان پيرانشهر و روستاهاي اطراف آن اشاره کرد و گفت: هموطنان اهل تسنن با حضور در عرصه هاي دفاع مقدس پايبندي و عشق خود را به دين، وطن و آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي نشان داده اند.

محمودي همچنین جمهوري اسلامي ايران را الگوي وحدت و همبستگي اسلامي دانست و گفت: امروز نظام جمهوري اسلامي مستحكم و با اقتدار در برابر دشمنان ايستاده است و همه احاد مردم اعم از شيعه و سني و اقوام مختلف كرد، ترك، لر، بلوچ و .... زير سايه پرچم اين نظام منادي وحدت و همبستگي ملي و اسلامي هستند.

وي با اشاره به توطئه هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران گفت كه امروز همه بايد با كنار گذاشتن منافع فردي و عاطفي و ترجيح دادن منافع اسلام و كشور براي پيشرفت و آباداني كشور بكوشيم.
 
https://taghribnews.com/vdcbggb59rhbwsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی