تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۷
کد مطلب : 278106
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(40)

​امام جمعه دیواندره:افراط و تفریط فرسنگ ها با آموزه های اسلامی فاصله دارد

تنا - استان کردستان
امام جمعه دیواندره گفت: اسلام و آموزه های مترقی این دین الهی فرسنگ ها با افراط و تفریط فاصله دارد و مسلمانان باید نسبت به توطئه های دشمنان در این وادی هوشیار باشند.
​امام جمعه دیواندره:افراط و تفریط فرسنگ ها با آموزه های اسلامی فاصله دارد
ماموستا معروف خالدی در گفت و گو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار کرد: در طول هزار و چهارصد سال از عمر با برکت آیین اسلام ناب محمدی(ص) شاهد توطئه های بسیاری از سوی دشمنان اسلام بوده ایم.

وی افزود: دشمنان در قالب توطئه های گسترده خویش همواره سعی کرده اند تعدادی از مسلمانان را که دارای ایمانی ضعیف و آگاهی دینی بسیار کمی هستند به سوی خود بکشانند و از آنان به عنوان عاملانی برای تحقق نقشه هایشان در جامعه اسلامی بهره ببرند.

امام جمعه دیواندره گفت: تشکیل گروه های افراطی و تندرو از جمله نقشه ها و توطئه هایی بوده که در قرون متمادی همواره دشمنان اسلام به اجرای آن اقدام نموده اند و هر بار نیز صدماتی را به پیکره جامعه اسلامی وارد کرده اند.

ماموستا خالدی افزود: در عصر حاضر نیز متأسفانه باز هم شاهد بروز این توطئه ها و گرفتار شدن یک سری از افراد ناآگاه در کشورهای اسلامی در دام گروه های تکفیری و افراطی هستیم که بیشتر این افراد از پشت پرده تشکیل این گروه ها بی اطلاع هستند.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور تنها راه مقابله با افکار افراطی و تندور را اطلاع رسانی دینی، آشنایی نسل های مختلف در جامعه اسلامی با آموزه های اعتقادی و مبانی اسلامی دانست و اظهار کرد: انتظار می رود رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری در این راستا خدمات گسترده تری انجام دهند و مسئولان ارشد و تصمیم گیران کشور نیز حمایت ویژه ای را از رسانه ها و فعالان رسانه ای داشته باشند.
https://taghribnews.com/vdcbgwb50rhbz8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی