تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 177603
دکتر لاریجانی در دیدار با برهم احمد صالح:

تحکیم رابطه میان ایران و عراق دسیسه‌های حامیان تروریسم را خنثی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحکیم رابطه میان ایران و عراق می‌تواند بسیاری از دسیسه‌ها و ترفندهای بیگانگان و حامیان تروریسم را خنثی کند.
تحکیم رابطه میان ایران و عراق دسیسه‌های حامیان تروریسم را خنثی می‌کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر علی لاریجانی که در ادامه سفر منطقه‌ای خود به برخی کشورهای منطقه، در عراق به سر می‌برد، روز جمعه ۵ دی‌ماه پس از ورود به سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با برهم احمد صالح نخست‌وزیر سابق این اقلیم دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر ۴ روزه خود به عراق و دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور، به این نتیجه رسیده‌ایم که تحکیم رابطه میان ایران و عراق می‌تواند بسیاری از دسیسه‌ها و ترفندهای بیگانگان و حامیان تروریسم را خنثی کند.

برهم احمد صالح نیز ورود دکتر لاریجانی به اقلیم کردستان را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مؤثرترین کشور در منطقه است و تاکنون کمک‌های بسیاری برای مبارزه با تروریسم به دوست و همسایه خود، عراق کرده است.

نخست‌وزیر سابق اقلیم کردستان عراق اضافه کرد: هم‌‌اکنون کردها، شیعیان، اهل سنت، مذاهب دیگر و همه قومیت‌هایی که در کشور عراق زندگی می‌کنند از جنایت‌های تروریست‌های داعشی رنج می‌برند و خواستار از بین رفتن این جنایتکاران هستند.

وی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه در مبارزه با تروریست‌ها همه همدل شده‌ایم، بتوانیم هر چه سریعتر خاک کشور عراق را از وجود آنها پاک کنیم.

احمد صالح روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق را بسیار خوب توصیف کرد و خطاب به دکتر لاریجانی افزود: حضور شما می‌تواند در تحکیم هر چه بیشتر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با اقلیم کردستان مؤثر باشد.
https://taghribnews.com/vdcbgzb8frhbz0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی