تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 232854
آیت الله اراکی در همایش هفته مقاومت خرمشهر:

در آغاز جنگ آنچه اتفاق افتاد در نتیجه خیانت مستقیم بنی صدربود/مردم ما برای عزت خود خواستار مقاومت هستند

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه مردم ما از فداکاری و ایثار در راه انقلاب در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی تا کنون کوتاهی نکرده اند، اظهار داشت: مردم ما برای عزت خود خواستار مقاومت هستند.
در آغاز جنگ آنچه اتفاق افتاد در نتیجه خیانت مستقیم بنی صدربود/مردم ما برای عزت خود خواستار مقاومت هستند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز جمعه طی سخنانی در همایش هفته مقاومت خرمشهر که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، با اشاره به حوادث آغازین روز های حمله رژیم بعثی عراق به خرمشهر، اظهار داشت: تاریخ آغاز جنگ تحمیلی و حوادث روز های نخست حمله رژیم بعثی را باید نوشت تا عبرتی برای نسل ها باشد.
 
وی با بیان اینکه آغاز جنگ با خیانت مستقیم بنی صدر بود، افزود: اینکه همواره مقام معظم رهبری بر مسئله نفوذ تأکید دارند به دلیل برخی از حوادثی است که در ابتدای انقلاب رخ داده است .
 
رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی آبادان و خرمشهر در سال های اول انقلاب با بیان اینکه خیانت بنی صدر، خیانت محرزی بود، اظهار داشت: در ایام حمله رژیم بعثی به خرمشهر هیچ امکاناتی به خرمشهر داده نشد، نه تنها از ارسال سلاح و کمک های نظامی به مردم جلوگیری شد حتی از ارسال آذوقه نیز جلوگیری شد.
 
وی با اشاره به اینکه بنی صدر سلاح را در اختیار مردم قرار نمی داد تا مردم در مقابل بعثی ها ایستادگی کنند، اظهار داشت: بنی صدر بخش نامه ای صادر کرده بود که ارتش حق ندارد به هیچ وجه سلاح در اختیار سپاه و نیرو های مردمی برای دفاع از خرمشهر قرار دهد اما در مقابل طی بخش نامه محرمانه ای به ارتش دستور داده بود که سلاح را در اختیار منافقین و گروهک ها قرار دهد.
 
آیت الله اراکی افزود: قبل از شروع جنگ، با هماهنگی بنی صدر منافقین از سراسر کشور وارد خرمشهر و آبادان شده بودند و سلاح را از پادگان ها خارج کرده بودند و در اختیار آنها قرار داده بودند در حالیکه نیرو های مردمی فاقد اسلحه بودند زیرا نقشه آنها این بود که وقتی نیرو های بعثی به شهر حمله کردند اینها نیز از درون بر خرمشهر و آبادان سیطره پیدا کنند.
 
وی تأکید کرد: در35 روزی که خرمشهر محاصره بود(از حمله رژیم بعثی تا سقوط خرمشهر) علاوه بر اینکه آذوقه در شهر نبود، مردم از آب آشامیدنی نیز برخوردار نبودند. مردم شهر با دست خالی و بدون آب و آذوقه در مقابل بعثی ها ایستادگی کردند این در حالی بود کهه بنی صدر مانع می شد که این گزارش ها به دست مسئولین کشور برسد.
 
رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی آبادان و خرمشهر در سال های اول انقلاب اظهار داشت: نگه داشتن آبادان تا وقتی که حصر شکسته شد از معجزات انقلاب بود زیرا آبادان از هر چهار طرف محاصره شده بود.
 
آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در آن ایام آنچه بر سر ما آمد در نتیجه نفوذ عناصر ناباب در مراکز تصمیم گیری بود و اغاز جنگ به دلیل حضور بنی صدر در مقام ریاست جمهوری بود یعنی بنی صدر هم علت آغاز جنگ بود و هم اینکه علت عدم پیشرفت ما در جنگ بود.
 
وی تأکید کرد: در آغاز جنگ آنچه اتفاق افتاد در نتیجه خیانت مستقیم بنی صدر به کشور، ملت و همه آرمان های انقلاب بود. بنی صدر با رأی مردم سر کار آمد و توانسته بود مردم را فریب دهد اما ما نباید اجازه دهیم این فریب دوباره تکرار شود. این از عبرت های بزرگ تاریخ انقلاب است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه گفت: نکته دیگری که باید اشاره کنم این است که مردم ما از فداکاری و ایثار در راه انقلاب در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب تا کنون کوتاهی نکرده اند.
 
آیت الله اراکی افزود: مردم ما عزتمند، علوی، حسینی و فاطمی هستند و برای عزت خود خواستار مقاومت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی ها همواره القا می کنند که مردم ما خسته شده اند، اظهار داشت: باید بگویم مردم ما هرگز خسته نشده اند. مردم امروز از مردم آغاز انقلاب از لحاظ ایستادگی و مقاومت برای انقلاب چیزی کم ندارند و می توانند با مقاومت کشورشان را اداره کنند.
 
آیت الله اراکی در پایان با اشاره به اینکه خرمشهر، خرمشهر مقاومت بر اساس تقوا و مقاومت علوی و حسینی بود، تأکید کرد: خرمشهر بهترین فرزندانش را در راه دفاع از این سرزمین از دست داد آنها بهترین ها از لحاظ تقوا، ایمان و پایبندی به ارزشها بودند.
https://taghribnews.com/vdcbs5b5arhbfwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی