تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 261456

تاکید رئیس جمهوری سابق یمن بر محاکمه منصور هادی/ هشدار یمن به کشتی های جنگی عربستان

علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن ضمن غیرقانونی دانستن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، اقدامات وی را انتقام جویانه خواند وخواستار محاکمه وی به عنوان جنایتکار جنگی شد.
تاکید رئیس جمهوری سابق یمن بر محاکمه منصور هادی/ هشدار یمن به کشتی های جنگی عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علی عبدالله صالح گفت: ادعای قانونی بودن هادی، ادعایی مغایر با قانون اساسی است وی پس از 21 فوریه (3 اسفند) 2014 هیچگونه مشروعیت ملی یا قانون اساسی ندارد.
 
وی افزود: آن کسی که امروز ادعای مشروعیت می کند مورد قبول مردم نیست حتی اهالی روستای وی هم قبولش ندارند و متاسفانه کینه عمیق هادی به مردم و وطن، ناشی از زمان استعمار انگلیس است که با نفوذ در دستگاه اطلاعاتی وی در زمان حکومتش وی را مزدور پرورانید.
 
صالح ادامه داد: هادی فراری بهتر بود حکومت را تحویل می داد همانطور که در27 فوریه (9 اسفند) تحویل داد و فرار کرد و باز برگشت تا دوباره حکومت را به دست بگیرد والان هم باید به خانه اش بازگردد ومانند شهروندان عادی زندگی کند.
 
صالح خاطر نشان کرد هادی در فرار کردن مهارت دارد به طوری که یک بار در سال 1986 از عدن به صنعا گریخت سپس در سال 2015 از صنعا به عدن فرار کرد وپس از آن از عدن به الغیضه و بعد به عمان گریخت.
 
هشدار یمن به کشتی های جنگی عربستان
 
هشام شرف وزیرامورخارجه یمن با اشاره به اینکه کشتی های جنگی عربستان طی ماه گذشته جرات نزدیک شدن به سواحل یمن را پیدا نکردند هشدار داد هرگونه نزدیک شدن آنها به مرزهای آبی یمن جز پشیمانی برای دشمن چیزی ندارد.
 
به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری المسیره، وزیرامورخارجه در نشست مطبوعاتی خود در صنعا با بررسی آخرین وضعیت اقتصادی، انسانی، سیاسی و نظامی، تجاوزعربستان ومزدوران آن طی دو سال اخیر را مسئول اخلال در پرداخت حقوق کارمندان دانست.
 
شرف خواستارلغو قطعنامه های بین المللی درمورد قرار دادن یمن تحت فصل هفتم سازمان ملل و رفع تحریم ها از شخصیت های ملی یمن شد و گفت : این قطعنامه ها در 2013 براساس درخواست منصور هادی و باندش از شورای امنیت صادر شد و به هرحال ثبت این قطعنامه در پرونده کنونی تجاوز به یمن، پذیرفتنی نیست.
 
وزیرامورخارجه یمن شروط دولت نجات ملی برای پایان جنگ ومذاکره مستقیم با عربستان را توقف تجاوزها، عقب نشینی نیروهای خارجی اشغالگر و لغو همه قطعنامه های تحریم و خروج یمن از فصل هفتم سازمان ملل و بازگشایی فرودگاه صنعا و از سرگیری فعالیت های هوانوردی دانست.
 
وزیر خارجه یمن با دروغ خواندن ادعاهای پوچ عربستان و مزدوران آن در مورد تخصیص 10 میلیار دلار در آینده برای بازسازی یمن گفت: درصورت صحت این ادعا این مبلغ با 5 درصد خسارات وارده به یمن توسط عربستان برابری نمی کند.
 
وی خسارات وارد شده به یمن تا سپتامبر(شهریور) 2016 را بیش از180 میلیارد دلار و در آمار اولیه برابر با 40 سال خسارت به توسعه، بازسازی وطرح های آن دانست وگفت : یمنی ها دیر یا زود حق خود را ازعربستان خواهند گرفت.
 
وزیر خارجه یمن با تاکید برحق دفاع مردم یمن از مرزهای آبی و خشکی خود اعلام کرد این امر به هیچ وجه تهدیدی برای آب های دریای سرخ و باب المندب به حساب نمی آید و شورای عالی سیاسی یمن و دولت نجات ملی از کشورهای زیادی خواسته تا دارای نقش نظارتی در گذرگاه های بین المللی در دریای سرخ برای رصد و مشخص کردن هرگونه تهدید علیه کشتی ها داشته باشد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbs8b50rhb0ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی