تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 279150

بازگشت بیش از ۶۰۰ هزار پناهجو به سوریه

با نمایان شدن نشانه‌های پایان جنگ در سوریه بسیاری از پناهجویان سوری در حال بازگشت به کشور خود هستند.
بازگشت بیش از ۶۰۰ هزار پناهجو به سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)  اعلام کرد: با نمایان شدن نشانه‌های پایان جنگ در سوریه، شمار زیادی از پناهجویان سوری که پس از شعله ور شدن آتش جنگ از سوریه فرار کرده و به ترکیه، لبنان، اردن و کشور‌های اروپایی فرار کرده بودند، شروع به بازگشت به خانه‌های خود کرده اند.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت حدود ۶۰۳ هزار نفر از پناهجویان سوری به شهر‌ها و روستا‌های خود در سوریه بازگشته اند که بزرگترین موج بازگشت مهاجران بوده است؛ بسیاری از پناهجویان سوری از طریق مسیر‌های ارتباطی ترکیه، لبنان، اردن و عراق در حال بازگشت به سوریه هستند.

در گزارش سازمان بین المللی مهاجرت آمده است: بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی سوریه یکی از مهمترین دلایل بازگشت این حجم عظیم از پناهجویان به کشورشان است؛ مشکلات زندگی و پناهندگی در کشور‌های میزبان عامل دیگری است که انگیزه پناهجویان سوری را برای بازگشت به کشورشان تقویت کرده است؛ آن‌ها همچنین به دنبال باز پس گیری اموال و خانه‌های های خود هستند.

ناکامی جبهه النصره در حلب، آزادی نقطه مرزی مهم «سویداء» با اردن و آزادسازی کامل السخنه در استان حمص از مهمترین دلایل افزایش انگیزه سوری‌ها برای بازگشت به کشورشان است؛ جنگ داخلی در سوریه وارد سال هفتم خود شده است، تقریبا نیمی از جمعیت ۲۲ میلیون نفری این کشور آواره شده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcbs9b5grhbz8p.uiur.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی