تاریخ انتشار۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 279457

​درخواست افغانستان از اتحادیه اروپا برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل

وزیر امور خارجه افغانستان از اتحادیه اروپا خواست که از عضویت این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت کند. افغانستان برای سال 2018 و 2020 نامزد عضویت در این شورا شده است.
​درخواست افغانستان از اتحادیه اروپا برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «صلاح الدین ربانی» امروز (دوشنبه) در سومین نشست مشترک دولت افغانستان و اتحادیه اروپا در باره حقوق بشر گفت که دولت این کشور اصلاحات زیادی را در راستای تقویت حقوق بشر انجام داده و عضویت 5 زن در شورای عالی صلح نیز در همین راستا صورت گرفته است.
 
وی افزود: یکی از اهداف عمده دولت افغانستان، ترویج و نهادینه سازی اصول و ارزش های حقوق بشری در جامعه با هماهنگی و همکاری نهادهای ملی و بین المللی است.
 
ربانی گفت: در کنار تعهد دولت افغانستان به همکاران بین المللی در چارچوب برنامه «خودکفایی و پاسخگوئی متقابل» اصول اسلامی و ارزش های ملی نیز از ما می خواهد تا در راستای مقابله با نقض حقوق بشر و نهادینه سازی ارزش های حقوق بشری در این سرزمین، مسئولانه رفتار کنیم.
 
وزیر خارجه افغانستان تأکید کرد: این نشست ها فرصت تبادل دیدگاه و تشریک تجارب بین المللی، هماهنگی و همکاری بهتر میان دولت افغانستان و جامعه جهانی را در ارتباط با حقوق بشر، فراهم می کند.
 
وی افزود: دولت این کشور از تداوم گفتمان حقوق بشر با اتحادیه اروپا و بررسی دستاوردهای افغانستان در راستای بهبود وضعیت حقوق بشر از سوی این اتحادیه، استقبال می کند.
 
به گفته ربانی، در یک سال گذشته مواردی از نقض حقوق بشر و حتی جنایات بشری مانند محاکمه صحرایی، کشتارهای دسته جمعی هدفمند، هدف قرار دادن اماکن مذهبی و تأسیسات مردمی در مناطق مختلف افغانستان توسط گروه طالبان و سایر گروه های تروریستی مخالف مردم و دولت افغانستان صورت گرفته است.
 
ربانی، اجرایی شدن قانون منع شکنجه، قانون منع آزار و اذیت زنان، تهیه و ارسال پیش نویس قانون حمایت از کودک به کمیته قوانین کابینه، تهیه طرح تعدیل قانون جزا، ایجاد دادستانی ویژه منع خشونت علیه زنان در 34 استان و ایجاد معاونت منع خشونت علیه زنان در تشکیلات دادستانی، را از مهمترین اقدامات عملی افغانستان در چارچوب ایجاد اصلاحات دانست.
 
وی گفت که دولت افغانستان از گزارشگر خاص سازمان ملل متحد در مورد مدافعان حقوق بشر دعوت کرده است تا در سال 2017 از افغانستان بازدید کند.
https://taghribnews.com/vdcbs9b5zrhbzap.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی