تاریخ انتشار۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 244554

موافقت دولت سوریه با توافق آتش بس در حلب

دولت سوریه توافق آتش بس در شهر حلب را که با میانجیگری روسیه و امریکا حاصل شده است، تصویب کرد.
موافقت دولت سوریه با توافق آتش بس در حلب
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد گه دولت سوریه این توافق‌ را تصویب کرده  است و آتش‎‌بس در حلب به دلایل بشردوستانه آغاز خواهد شد.

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با "سرگئی لاوروف" همتای روسی‌اش در ژنو از توافق دو طرف درباره طرح برقراری آتش‌بس خبر داد و گفت: آتش‌بس در سوريه از صبح روز دوشنبه (22 شهریور 1395) هم‌زمان با عید قربان، آغاز و اجرا می‌شود.

این توافق یا سند که به "برنامه کاری" معروف است، چند بند دارد که مهمترین آن طرح آزمایشی آتش‌بس است که از صبح روز دوشنبه آغاز می‌شود و بر مبنای آن همه طرف‌های درگیر از جاده "کاستیلو" در شمال حلب عقب‌نشینی می‌‌کنند و هر گونه درگیری در جنوب و غرب حلب متوقف می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: در پی این آتش بس مسیر کاستیلو به منطقه‌ای امن برای تضمین انتقال کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در مناطق مختلف حلب، تبدیل خواهد شد.

جان کری همچنین گفت: در صورتی که این آتش‌بس یک هفته برقرار بماند، واشنگتن همکاری نظامی با نیروهای روسیه را به منظور هدف قرار دادن مواضع گروه‌های تروریستی داعش و جبهه فتح‌الشام، شاخه القاعده در سوریه که پیشتر جبهه النصره نام داشت، آغاز می‌کند.

کری در عین حال تصریح کرد: این توافق براساس اعتماد حاصل نشده، بلکه مبتنی بر نظارت و تبعیت است.
 
https://taghribnews.com/vdcbsab5arhbasp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی