تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 265452

دولت افغانستان به خیانت متهم شد

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، دولت فعلی این کشور را به دلیل صدور مجوز برای آزمایش بمب آمریکا در این کشور، به خیانت متهم کرد.
دولت افغانستان به خیانت متهم شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حامد کرزی روز گذشته با انتقاد از دولت افغانستان به دلیل بمباران اخیر آمریکا علیه مظنونین به عضویت در گروه تروریستی داعش گفت: صدور مجوز آزمایش بزرگ‌ترین بمب متعارف امریکا در این کشور آسیایی به‌مثابۀ خیانت است.
 
کرزی گفت: اگر دولت به آن‌ها اجازه داده است چنین کاری انجام دهند این یک خطا است و دولت مرتکب یک خیانت ملی شده است. شما چگونه می‌توانید به امریکایی‌ها اجازه دهید کشورتان را با وسیله‌ای که معادل یک بمب اتم است بمباران کنند؟
 
وی افزود: این بمباران نه تنها نقض حق حاکمیت و بی‌احترامی به خاک و سرزمین ما است بلکه اثرات بد آن‌ سال‌ها ادامه خواهد داشت.
 
دفتر غنی پس از این بمباران اعلام کرد این حمله به‌دقت بین نیروهای افغان و امریکایی هماهنگ شده بود. این دفتر در واکنش به اظهارات کرزی گفت هر یک از شهروندان می‌تواند ایده‌های خود را بیان کند.
 
ارتش امریکا پنج‌شنبه (24 فروردین) بزرگترین بمب غیر اتمی خود موسوم به «مادر همۀ بمب‌ها» را در منطقه اچین ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان علیه مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش استفاده کرد.
 
مقام‌های دفاعی کابل می‌گویند دست‌کم 100 تروریست داعشی درپی این بمباران کشته شدند.
 
بمب «جی‌بی‌یو-43» با حدود 9 متر طول و تقریباً 10 تُن وزن، دارای قدرت انفجاری معادل 11 تُن ماده منفجره تی‌ان‌تی است. گفته می‌شود هزینه تولید هر کدام از این بمب‌ها حدود 16 میلیون دلار است.
 
کرزی در دوره ریاست‌جمهوری خود بارها با حملات هوایی نیروهای نظامی خارجی مخالفت کرده بود.
 
https://taghribnews.com/vdcbssb55rhb0ap.uiur.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی