تاریخ انتشار۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 47515

سوریه و توطئه های تفرقه افکنانه

خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق 6/2/90
15 نفر از نيروهاي نظامي و امنيتي سوريه شب گذشته بر اثر تيراندازي باندها و افراد مسلح ناشناس كشته شدند.
سوریه و توطئه های تفرقه افکنانه
 در روزهای اخیر شمار زیادی از نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش و همچنین مردم توسط باندهای تبهکار در سوریه کشته شدند اما این امر هیچ تاثیری بر ادامه حرکت نظام و مردم سوریه برای ادامه اصلاحات و حمایت از مقاومت نداشته است.
در پي بروز ناآرامي در برخي شهرهاي سوريه از جمله حمص در مركز و درعا در جنوب اين كشور برخي واحدهاي ارتش سوريه صبح دوشنبه به منظور بازگرداندن آرامش ، امنيت و زندگي طبيعي وارد شهر درعا شدند.
نيروهاي نظامي و امنيتي سوريه از روز گذشته تاكنون موفق به دستگيري چند تروريست و مصادره مقادير زيادي سلاح و مهمات در اين شهر شدند.
در این میان، خانم 'كوليت خوري' اديب و نويسنده سوري گفت: سوريه اكنون در مرحله خطرناكي بسر مي برد، اين كشور قلب تپنده برخي مسايل عربي مانند فلسطين است و در صورت ايستادن اين قلب از تپش، مرگ مسايل مزبور نيز فرا مي رسد.
' فيصل عبدالساتر ' تحليلگر سياسي لبنانی گفت: آنچه كه در حال حاضر در سوريه رخ مي دهد از دايره خواسته ها و اصلاحات خارج است و هدف از آن ايجاد شكاف در ارتباط با اتحاد ملي و قرار دادن اين كشور در زمره كشورهايي است كه از اين مساله رنج مي برند.
' بسام كوسا ' بازيگر سوري گفت: سوريه اكنون در بحران بسر مي برد و بايد ميزان مشكلات در كشور را درك كنيم. ما با حفظ هوشياري و آگاهي مردم كشورمان مي توانيم ضمن حفظ وحدت و اتحاد بين مردم از اين مشكلات خارج شده تند و فريب و نقشه هاي دشمنان را خنثي كنيم.
همچنین اتحاديه وكلاي سوريه يك كميته حقوقي براي بررسي اتهام هاي وارده به برخي شبكه هاي ماهواره اي عربي، بين المللي و اشخاص مبني بر تحريف واقعيت و بزرگ نمايي اخبار حوادث اخير اين كشور با هدف تحريك و ايجاد فتنه در بين مردم سوريه تشكيل داد.
اين كميته در حال جمع آوري شواهد ، دلايل و اسناد عليه اشخاص يا رسانه هايي است كه در روزهاي اخير مبادرت به انتشار اخبار جعلي كرده تا پس از تكميل عليه آنان در مراجع قضايي داخلي و بين المللي اقامه دعوي كند.
جالب آنکه، هكرهاي ' ارتش الكترونيك سوري ' توانستند با حمله به صفحه ' باراك اوباما ' رييس جمهوري آمريكا در فيس بوك وارد آن شوند. اين هكرها موفق شدند تا پس از ورود به صفحه مزبور و در مقابل ۲۹ ميليون كاربر طرفدار اوباما ، جملاتي را در حمايت از ' بشار اسد ' رييس جمهوري سوريه بنويسند.
در بعد خارجی، 'رجب طيب اردوغان' نخست وزير تركيه در تماس تلفني با 'بشار اسد' رييس جمهوري سوريه، در مورد آخرين تحولات در سوريه با وی گفت و گو كرد.
' هوگو چاوز ' رييس جمهوري ونزوئلا نیز با ارسال پيام براي اسد، حمايت خود را از وي در ارتباط با حوادث اخير اين كشور اعلام كرد و نوشت:
امپرياليسم و جامعه بين المللي اگر بخواهند به بهانه دفاع از مردم، در سوريه مداخله نظامي كنند، اقدام آنان جنون آميز و نشانه خباثتشان مي باشد.
https://taghribnews.com/vdcbssba.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی