تاریخ انتشار۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 50575

جستجو برای یافتن قبرهای مفقودین جنگ های موریتانی

حکومت موریتانی از تصمیم خود برای یافتن قبور قربانیان درگیری ها در موریتانی خبر داد.
جستجو برای یافتن قبرهای مفقودین جنگ های موریتانی
به گزارش تقریب(تنا)،
حکومت موریتانی اعلام کرد: طرح جست و جو برای یافتن قبرهای صدها تن از شهروندان موریتانی که در درگیری های دهه هشتاد و ابتدای دهه نود جان خود را از دست داده اند، از چند روز آینده آغاز می شود.

"احمد اولد النینی" وزیر امور اسلامی موریتانی در این باره گفت: در این طرح در ارتباط با همه مفقودین، از زمان استقلال موریتانی تا به امروز که نحوه کشته شدن و مکان دفن آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد ، تحقیق می شود.

وی همچنین تصریح کرد: اجرای این طرح به خانواده های قربانیان این امکان را می دهد که بر سر قبر بستگان خود که مکان دقیق آنها مشخص خواهد شد، حاضر شوند که این امر موجب استحکام روابط و همبستگی میان همه طوایف موریتانی می شود. 

انتظار می رود: با اجرای این طرح قبرهای سیاهانی که در دهه هشتاد و ابتدای دهه نود به صورت غیر قانونی اعدام شده اند و همچنین کشته شدگان جنگ اهالی صحرا و پولیساریو در دهه هفتاد و قربانیان انقلاب نظامی یافت شود.
 
این طرح با عکس العمل های متفاوتی در میان گروه های مختلف در موریتانی روبه رو شده است به گونه ای که برخی از آن استقبال کرده برخی آن را محکوم و برخی دیگر در برابر آن سکوت کرده اند.


https://taghribnews.com/vdcbssbs.rhbgzpiuur.html
مرجع : الجزیره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی