تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۳
کد مطلب : 268053

انتقاد سازمان ملل از شکنجه گسترده در پاکستان

سازمان ملل از شکنجه گسترده، زندانیان از سوی پلیس، ارتش و آژانس‌های اطلاعاتی پاکستان انتقاد کرد و خواستار اصلاح فوری این قوانین شد.
انتقاد سازمان ملل از شکنجه گسترده در پاکستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیته ضد شکنجه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: پلیس پاکستان به‌ منظور اعتراف گیری از زندانیان، آن‌ها را به ‌طور گسترده مورد شکنجه قرار می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: این کمیته به جد از گزارش‌هایی که اعضای نیروهای دولتی، نیروهای اطلاعاتی و نیروهای شبه‌نظامی پاکستان در پرونده‌های متعدد اقدام به اعدام‌های فراقضایی، شکنجه و حذف اجباری می‌کنند، نگران است.

این کمیته سازمان ملل همچنین تأکید کرد که لایحه موسوم به شکنجه، مرگ در حین بازداشت و تجاوز در حین بازداشت، که سال‌های قبل ارائه شده است، باید در پارلمان پاکستان به تصویب برسد.

این در حالی است که پاکستان کنوانسیون ضد شکنجه را در سال 2010 تصویب کرده است، اما گزارش اولیه از میزان شکنجه و وضعیت زندانیان خود را با 4 سال تأخیر و امسال ارائه کرده است؛ این کمیته همچنین از اسلام‌آباد خواست تا در قانون تعریف مشخصی از "شکنجه" ارائه دهد. 

یافته‌های این گزارش حاکی است، چندین وبلاگ نویس پاکستانی که مطالبی علیه افراط‌گرایی و مقامات این کشور نوشته بودند، پس از بازداشت مورد شکنجه قرار گرفتند.

این گزارش همچنین خاطر نشان می‌کند که اسلام‌آباد در بررسی درباره چنین پرونده‌ها و همچنین شمار افرادی که ناپدید شده و یا در بازداشت کشته شده‌اند، ناکام مانده است.

همچنین کمیسیون ملی حقوق بشر مستقر در پاکستان، مؤسسه‌ای که تحت نظارت پارلمان این کشور فعالیت می‌کند، از گزارش سازمان ملل استقبال کرده و گفته است که انتشار این آمار می‌تواند به آغاز گفتگوهای پارلمانی درباره شکنجه در این کشور کمک کند.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد که ممنوعیت کامل شکنجه یک، پیش نیاز صریح و روشن برای مبارزه کارآمد علیه تروریسم، به شمار می‌آید.
https://taghribnews.com/vdcbswb5frhb0gp.uiur.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی