تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۸
کد مطلب : 257352

ایران مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران با حضور آمریکا در نشست آستانه، برای بحران سوریه مخالف است.
ایران مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)"محمدجواد ظریف،" در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که موضع جمهوری اسلامی ایران در صورت حضور آمریکا در نشست آستانه برای حل بحران سوریه چه خواهد بود، گفت: ما مخالف حضور آمریکا هستیم؛ وی افزود: ما دعوتی از‌ آمریکا نکرده‌ایم و مخالف حضور آن‌ها هستیم.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، ضمن ابراز امیدواری به گسترش همکاری با دولت آیندۀ آمریکا، از حضور این کشور در نشست آستانه استقبال کرده بود. 

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه، نیز شنبه (25 دی) اعلام کرد که این کشور و روسیه تصمیم گرفته‌اند آمریکا را به مذاکرات صلح سوریه در آستانه دعوت کنند.

معاونان وزرای امور خارجۀ ایران، روسیه و ترکیه روز جمعه در مسکو دیدار و دربارۀ آخرین تحولات سوریه، برنامۀ مذاکرات طرف‌های سوری در آستانه و ادامۀ مذاکرات معاونان وزرای خارجۀ 3 کشور تبادل‌نظر کردند.

نشست آستانه قرار است 4 بهمن به میزبانی دولت قزاقستان با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوریه و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل برگزار شود و در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن نیز با میانجیگری استافان دی میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو ادامه یابد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcbszb55rhbsfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی