تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 257659

اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب آغاز شد

نخستين اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب، با حضور 85 انديشمند از كشورهاي الجزاير، تونس، مصر، مراكش، سوريه، لبنان، عراق، اردن، كويت و عمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي آغاز شد.
اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب آغاز شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اجلاس گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و جهان عرب، با حضور ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حداد عادل، رييس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي، حجت‌الاسلام والسلمين سید ابوالحسن نواب رييس دانشگاه اديان ومذاهب، مسعود فكري، دبير علمي همايش، محمد مهدي طهرانچي، رييس دانشگاه شهيد بهشتي و رييس دبيرخانه گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و جهان عرب و نمايندگاني از انديشمندان عرب در حسينيه الزهراي (س) سازمان فرهنگ افتتاح شد.
 
در اين اجلاس 85 انديشمند از كشورهاي الجزاير، تونس، مصر، مراكش، سوريه،  لبنان، عراق،  اردن، كويت و  عمان حضور دارند كه در شش كميسيون مختلف شامل: ظرفيت‌هاي علمي ايران و جهان عرب براي تعامل و گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي، روابط فرهنگي  و ادبي ايران و جهان عرب و نقش آن در گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي، گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي ايران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانيت، رسانه و نقش آن در گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي ايران و عرب، جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب در گسترش تعامل و گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي و همچنين  جوانان ايران و جهان عرب و جايگاه آنان در گفت‌وگوي‌هاي فرهنگي در دانشگاه‌های شهيد بهشتي، فردوسي مشهد، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، امام خميني(ره) قزوين و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم برگزار ‌مي‌شود.
 
در نخستين اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب تاکنون شش پیش‌نشست آن در کشورهای تونس، لبنان، قطر و ایران برگزار شده است.
 
نخستين اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از دوم تا چهارم بهمن ماه در شهرهاي تهران، مشهد، قم و قزوين برگزار مي‌شود
 
بنابراعلام اين خبر،  مراسم اختتاميه اين اجلاس همگام با برنامه‌هاي فرهنگي مشهد پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017، روز دوشنبه 4 بهمن در دانشگاه فردوسي مشهد برگزار مي‌شود.
 
سيد رضا صالحي‌اميري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمد كافي، رييس دانشگاه فردوسي از سخنرانان  مراسم  اختتاميه اين اجلاس خواهند بود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcbszb59rhbs0p.uiur.html
مرجع : سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی