تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۱
کد مطلب : 266488

دیدار هیاتی متشکل از علما و اندیشمندان هند با مدیر مجمع الحوار الاسلامی

هیاتی متشکل از علما و اندیشمندان هند با حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مجمع الحوار الاسلامی به نمایندگی از معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند .
دیدار هیاتی متشکل از علما و اندیشمندان هند با مدیر مجمع الحوار الاسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین نگهبان در این دیدار اظهار داشت : مردم هندوستان را مردمی معتقد می دانیم  که در هر آیینی معتقد و ملتزمند و زندگی مسالمت آمیز آنها میتواند الگوی مناسبی برای تمام مردم دنیا باشد.
 
وی افزود : معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای تحقق آرمان های وحدتی در جامعه اسلامی برنامه های ویژه ای در دستور کار دارد از جمله بحث معاطات علمی .
 
وی در توضیح طرح معاطات علمی گفت : از آنجا که هر چه به سرچشمه نزدیکتر باشیم آب گواراتر خواهد بود درطرح معاطات علمی دریافت اعتقادات و مفاهیم عقاید و مذاهب مختلف از طریق صاحبان آن مذاهب و عقاید خواهد بود برای مثال اگر بخواهیم عقاید و مبانی فقهی مذهب حنبلی را دریافت کنیم از متخصصین همان مذهب برای تبیین آن مذهب استفاده خواهیم کرد . ما معتقدیم که رعایت این اصل موجب خواهد شد اشتراکات مذاهب اسلامی بیش از پیش واضح و آشکار شود .
 
 
وی تاکید کرد : معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای تقویت همکاری های علمی و پژوهشی با علمای هندوستان آماده هر گونه همکاری در زمینه های برگزاری نشست های علمی, برگزاری دوره های کوتاه مدت تقریبی  درایران و خارج از ایران , جذب مقالات و تالیفات خواهد بود .
 
حجت الاسلام والمسلمین نگهبان افزود : مجموعه معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از هر گونه انتقاد و پیشنهادی برای رسیدن به آرمان عزتمند امت اسلامی استقبال می کند .
 
هیات هندی پس از این دیدار از کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی بازدید کردند .



 
https://taghribnews.com/vdcbw0b5wrhb0ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی