تاریخ انتشار۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 221388
معاون پژوهشی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه گرگان:

وحدت بین مذاهب، نماد اجتماعی اسلام است

معاون پژوهشی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه گرگان گفت: وحدت بین مذاهب نماد اجتماعی اسلام است و در یک کلمه اسلام به امت واحده بودن تاکید بسیاری دارد.
وحدت بین مذاهب، نماد اجتماعی اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) دکتر "نصیب الله عمراف" در همایش "وحدت، همدلی و همزمانی" در گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اگر وحدت نباشد تمام برکات از بین خواهد رفت و حضرت امام(ره) نیز بر ضرورت آن به همین دلیل بسیار تاکید می کرد.
 
وی با بیان این مطلب که تنه انقلاب روز به روز تنومند تر می شود تصریح کرد: پیروزی اسلام نتیجه زحمات مردم است که موجب شده است مسلمانان جهان به این نهضت امیدوارانه نگاه کنند و این به برکت خون شهداست که به قطب قدرتمندی تبدیل شده است.
 
معاون پژوهشی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه گرگان با بیان اینکه دشمنان اسلام سعی می کنند جلوی نور خدا بایستند، اظهارداشت: افتخار می کنم که انقلاب اسلامی با ایمان به خدای تبارک و تعالی توانست این حرکت عظیم را تداوم بخشد.
 
این استاد دانشگاه وحدت مردم ایران و مسلمانان را عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: رهبریت حکیمانه حضرت امام(ره) و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری در راس امور باعث شد تا این انقلاب تداوم خود ادامه داشته باشد.
 
دکتر عمراف با بیان این مطلب که وحدت یک نعمت بزرگ برای جهان اسلام است، ادامه داد: امام (ره) بر وحدت کلمه و تشکیل ید واحده تاکید بسیاری داشتند و حل مشکل کشورهای جهان اسلام را در عمل به این وحدت کلمه می دانستند.
 
امام جمعه گنبدکاووس نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تشکیل ید واحده یکی از بزرگترین نعمت ها است که به برکت این انقلاب انجام گرفت.
 حجت الاسلام محمد حسین سبحانی با بیان اینکه امروز پرچم رسول الله است که در این انقلاب توسط امام(ره) و خلف صالح وی رهبر معظم انقلاب برافراشته شده است تصریح کرد: این نهضت وابسته به خدا است و از هیچ بلوک شرق و غربی تبعیت نخواهد کرد.
 
امام جمعه گنبدکاووس افزود: رهبر معظم انقلاب نسبت به وحدت اهتمام بیشتری دارند و با اعتقاد یکپارچگی به حفظ اتحاد برادرانه بیشتر اهتمام می کنند.
 
وی وحدت، اتحاد و صمیمیت  یکپارچه در جبهه متحد اسلامی را عامل مهم پیروزی کشور دانست و بر ضرورت حفظ این نعمت در کشور تاکید کرد.
 
 همایش "وحدت، همدلی و همزمانی" از جمله برنامه های دهه فجر کمیته وحدت وتقریب مذاهب اسلامی بود که با حضور علمای شیعه و سنی شرق استان گلستان در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد. بیان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و وحدت در انقلاب یکی از محورهای مطرح شده در این همایش بود.
 
https://taghribnews.com/vdcbw8b5wrhb5fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی