تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 279088
در خطبه های نماز جمعه لبنان مطرح شد:

جنایت عربستان در العوامیه، جنایت جنگی است

خطیبان جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه دیروز، ضمن تأکید بر لزوم همبستگی ارتش و ملت لبنان برای مقابله با تروریست ها، از فداکاری نیروهای مقاومت تقدیر کردند. آنان همچنین جنایات عربستان در شهر العوامیه را جنایت جنگی خواندند و خواستار توقف این جنایات شدند.
جنایت عربستان در العوامیه، جنایت جنگی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام "سید علی فضل الله" امام جمعه بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه گفت: در یازدهمین سالروز پیروزی در جنگ سال 2006 برای همگان روشن شده که همبستگی ارتش، ملت و مقاومت عامل پیروزی ها بوده است. لبنانی ها با همبستگی توانستند این دستاورد را محقق کرده و دشمن صهیونیستی را شکست دهند.
 
حجت الاسلام فضل الله با اشاره به آماده شدن ارتش لبنان برای آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها در شرق این کشور گفت: ارتش توان و امکانات لازم برای پایان تروریسم در کشور را دارد و تصمیم گیری در این زمینه نیز برعهده ارتش است. ارتش باید در تصمیم های خود آزاد باشد و سیاستمداران در این زمینه دخالت نکنند.
 
علامه "شیخ عفیف نابلسی" امام جمعه شهر صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، پیروزی بدست آمده در لبنان را نتیجه جانفشانی نیروهای مقاومت توصیف کرد و گفت: اگر فداکاری و جانفشانی نیروهای مقاومت نبود این پیروزی ها بدست نمی آمدند. روح و جان نیروهای مقاومت مملو از یقین و ایمان و عشق به وطن و خاک کشور است.
 
امام جمعه صیدا تأکید کرد: ما با مقاومت به پیروزی رسیده و در آینده نیز بر دشمنان فائق خواهیم آمد اما باید به این ایمان و اخلاص پایبند بمانیم.
 
حجت الاسلام "احمد قبلان" امام جمعه برج البراجنه بیروت هم در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امام حسین(ع) تأکید کرد:  پروژه های بین المللی و توطئه های ترسیم شده نوید آینده خوبی را نمی دهد بلکه نیاز به همبستگی و همکاری میان همه لبنانی ها به دور از تسویه حساب ها و مصالح تنگ نظرانه را فریاد می زند. این تنگ نظری ها سبب مخدوش شدن همه پیروزی ها و دستاوردهای بدست آمده از سوی نیروهای مقاومت می شود.
 
وی مرحله کنونی را بسیار حساس و مهم توصیف کرد و بیان داشت: ملت، ارتش و مقاومت باید برای مقابله با تروریست ها در جرود القاع و رأس بعلبک و باقیماندگان داعش در داخل و مرز با سوریه آماده شوند.
 
عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم توقف فرافکنی و دشمنی برخی گروه های سیاسی لبنان با سوریه تأکید کرد و گفت: برخی چنین وانمود می کنند که اگر با سوریه باشیم از دایره اجماعی عربی خارج شده و با اعراب مخالف هستیم؛ به این افراد و گروه ها می گوییم که ما در دل امت اسلامی قرار داریم و مسلک ما نیز جلب رضایت خداوند متعال است.
 
"شیخ ماهر حمود" رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد قدس صیدای لبنان برگزار شد، گفت: پیروزی های ارتش لبنان و مقاومت در جرود عرسال ثابت کرد که لجاجت و تکبر جزء اساسی از دیدگاه و سلوک سیاسی این افراد و گروه هاست.
 
این عالم اهل تسنن خاطرنشان ساخت: همگان با هر دیدگاهی که نسبت به سوریه دارند باید اذعان کنند که این کشور بر توطئه جهانی کثیف پیروز شده است.
 
"شیخ صهیب حبلی" عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد حضرت ابراهیم(ع) در صیدا خاطرنشان ساخت: جنگ علیه تروریست ها به هماهنگی میان ارتش های لبنان و سوریه و مقاومت نیاز دارد و این مسأله در جنگ آینده در جرود عرسال و رأس بعلبک نمایان خواهد شد.
 
این روحانی اهل تسنن با اشاره به جنایت های آل سعود در منطقه شیعه نشین العوامیه عربستان، از جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشر خواست در راستای توقف این جنایت ها فورا وارد عمل شوند.
 
رئیس جمعیت الفت لبنان تأکید کرد: این مسأله یک جنایت جنگی به شمار می آید و جهان عرب و اسلام باید مسؤولیت خود را در توقف و محکومیت این جنایت انجام دهند.
 
https://taghribnews.com/vdcbw9b5wrhbzgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی