تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 239587
در دیدار با هیئت قبرسی ؛

بشار اسد: آسیب زدن به بافت اجتماعی سوریه از اهداف تروریسم

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: یکی از اهداف تروریسم آسیب زدن به بافت اجتماعی منحصر به فرد سوریه است.
بشار اسد: آسیب زدن به بافت اجتماعی سوریه از اهداف تروریسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، بشار اسد در دیدار کریسوستوموس دوم، اسقف اعظم قبرس و هیأت همراه وی ،گفت: یکی از اهداف اصلی حمله تروریستی بی سابقه به سوریه ، گسترش تفکر و اقدامات تروریستی به منظور هدف قرار دادن بافت اجتماعی متنوع و منسجم سوریه است.
 
وی در عین حال تاکید کرد: این اقدام آنها موجب شد مردم سوریه با وجود تفاوت ها ، به وحدت خود پایبند باشند.
 
کریسوستوموس دوم، اسقف اعظم قبرس نیز در این دیدار گفت : به رئیس جمهور و مردم قبرس واقعیت آنچه را که در سوریه رخ می دهد منتقل خواهد کرد.
 
وی افزود : این وضع محصول سیاست های اشتباه اروپا در قبال سوریه و ملت این کشور است و باید این سیاست ها تغییر کند.
 
اسقف اعظم قبرس در این دیدار بر اهمیت تحکیم روابط سوریه و قبرس که در جهت منافع مردم دو کشور است تاکید کرد و افزود: به نفع کشورهای اروپایی است که در روابط خود با سوریه تجدید نظر کنند و تحریم ها علیه این کشور را که موجب افزایش مشکلات سوری ها شده است لغو کنند.
 
وی افزود:« اوضاعی که هیأت قبرس در سوریه مشاهده کرد نشان می دهد سوری ها به خروج از بحران و همچنین پیروزی بر تروریسم اطمینان دارند.»
 
دو طرف در این دیدار در خصوص اوضاع سوریه ، روابط تاریخی دوجانبه و اهمیت گسترش این روابط در زمینه های مختلف رایزنی کردند.
 
کریسوستوموس دوم و هیئت همراه وی همچنین ظهر دوشنبه با ولید المعلم معاون وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد.
 
المعلم در این دیدار به نقش ترکیه در آموزش ، حمایت مالی ، مسلح کردن و پناه دادن به تروریست های داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی اشاره کرد و افزود ملت سوریه ایستادگی کرد و به لطف حمایت از ارتش و رهبری خود و پایبندی به وحدت و حاکمیت سوریه جلوی تروریسم و اندیشه تکفیری را گرفت.
 
وی انتقال این تصویر واقعی از اوضاع سوریه را به جهانیان خواستار شد.
 
اسقف اعظم قبرس گفت حوادث سوریه و رنج های مردم این کشور را منتقل خواهد کرد و افزود : وضعیت کنونی نتیجه رفتارهای کشورهای غربی است که درحال حاضر خودشان نیز نتیجه این رفتار خود را می بینند.
 
اسقف اعظم قبرس پس از این دیدارها به خبرنگاران گفت :« امروز با رئیس جمهور اسد دیدار کردیم و او برای ما جزئیات بحران سوریه را تشریح کرد و من از فرصتی که در اختیار ما قرار داد تشکر می کنم.»
 
وی افزود :« در این سفر همبستگی مردم سوریه را برای حل مشکلات مشاهده کردیم و هر آنچه را که دیدیدم برای مردم و دولت قبرس بازگو خواهیم کرد.»
 
رئیس مجلس سوریه نیز در دیدار با کریسوستوموس دوم، اسقف اعظم قبرس بر اهمیت تلاش ها برای مقابله با اندیشه تکفیری و همه حامیان آن تأکید کرد.
 
هدیه خلف عباس در این دیدار همچنین بر نقش روحانیون در انتقال تصویری واقعی از رویدادهای سوریه به افکار عمومی جهانیان و بسیج تلاشها برای مقابله با اندیشه تکفیری تروریستی و مقابله با همه حامیان و ترویج دهندگان این اندیشه در جهان تأکید کرد.
 
خلف عباس گفت ملت سوریه نبرد خطرناکی را در مقابله با اشکال مختلف تروریسم رهبری می کند که قطع روابط [ با سوریه] و تحمیل تحریمهای اقتصادی ظالمانه یکی از اشکال تروریسم است.
 
وی به بازتاب های منفی سیاست های اشتباه کشورهای اروپایی بر امنیت و ثبات این کشورها اشاره کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcbw9b5zrhbfsp.uiur.html
مرجع : صدا و سیما
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی