تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۶
کد مطلب : 159883
حجت الاسلام بیگی در گفت و گو با تقریب:

متقن و با ثبات بودن از مزیت های بانکداری اسلامی

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بزرگترین مزیت های بانکداری اسلامی متقن بودن، محکم بودن، با ثبات بودن و پایدار بودن آن است معمولا بانکداری غیر اسلامی همواره در تزلزل قرار دارند و از ثبات برخوردار نیستند ولی بانکداری اسلامی همواره از ثبات و تداوم رشد برخوردار است.
متقن و با ثبات بودن از مزیت های بانکداری اسلامی
حجت الاسلام "روح الله بیگی" نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون بانکداری اسلامی و مزیت های آن گفت: اسلام دینی است که از کامل ترین، جامع ترین، دقیق ترین و ظریف ترین ادیان است و همه مکاتب به این مسئله اذعان و اعتراف دارند.

وی افزود: اگر اسلام دین جامع و کامل است به خاطر دستوراتی است که در همه حوزه ها از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ اجتماع، خانواده و غیره دارد بویژه در حوزه اقتصاد، اسلام دستورات خوب و متقنی دارد که یکی از بخش های اقتصاد بانکداری اسلامی است که در آن اسلام ما را به دستگیری از فقرا از زاویه قرض الحسنه سفارش و دعوت می کند .

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه یکی از شیوه های بانکداری اسلامی قرض الحسنه است که این نوع بانکداری در همه کشور های اسلامی وجود دارد، افزود: وقتی ابزار های مالی اسلامی و بانکداری اسلامی را با بانکداری ربوی و متداول مقایسه می کنیم می بینیم که یکی از بزرگترین مزیت های بانکداری اسلامی متقن بودن، محکم بودن و پایدار بودن آن است معمولا بانکداری غیر اسلامی همواره در تزلزل قرار دارند و از ثبات خاصی برخوردار نیستند ولی بانکداری اسلامی همواره از ثبات و تداوم رشد برخوردار است.

وی در ادامه به انتقاد از عملکرد بانک های کشور بویژه در حوزه بانکداری اسلامی پرداخت و گفت: متأسفانه بانک های کشور بنام بانکداری اسلامی همواره سود های خود را افزایش می دهند که این مسئله با روح بانکداری اسلامی منافات دارد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بانک های کشور به جای احداث برج های چندین طبقه که معمولا هزینه آنها از افزایش درصد سود بانکی و جرائم بانکی به دست می آید به توسعه بانکداری اسلامی بپردازند و سعی کنند از بانکداری اسلامی فاصله نگیرند.

حجت الاسلام بیگی پیرامون دلایل گرایش غرب به بانکداری اسلامی نیز گفت: اسلام دین جامع و کاملی است و دینی است که همگان می توانند از آن بهره خوبی را ببرند و طبیعتا کشور های غربی در رابطه با برنامه های اسلام مطالعات زیادی را انجام داده اند و الگو برداری کرده اند و از آن بهره می برند اما متأسفانه اشکال ما این است که از این الگوی مناسبی که داریم در عمل نتوانسته ایم بهره ببریم ولی انها از اسلام الگو برداری می کنند و آنرا به مرحله اجرا و عمل می رسانند .انشاالله ما هم بتوانیم به روح اسلام عمل کنیم.

مصاحبه: محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcbw9b8frhbswp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی