تاریخ انتشار۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۱
کد مطلب : 264381
قاسمی:

اهتزاز هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک، مغایر قانون و تنش آفرین است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحولات اخیر در کرکوک عراق گفت:به اهتزاز درآمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک را اقدامی مغایر قانون اساسی این کشور و تنش‌آفرین می‌دانیم.
اهتزاز هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک، مغایر قانون و تنش آفرین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بهرام قاسمی" اظهار داشت: موضع اصولی جمهوری اسلامی ايران، حمايت از تماميت ارضی و حاكميت ملی عراق و تأکید بر پايبندی همۀ طرف‌ها به قانون اساسی و حل اختلافات در اين كشور از طريق گفتگو و راهكارهای قانونی است.

قاسمی ادامه داد: بر اين اساس، به اهتزاز درآمدن هر پرچمی غير از پرچم عراق در كركوک را كه طبق قانون اساسی اين كشور تحت حاكميت دولت فدرال می‌باشد، اقدامی مغاير با قانون اساسی و تنش‌آفرین می‌دانیم.

 وی افزود: مبارزه با تروريسم و پاک‌سازی مناطق باقيماندۀ عراق از لوث وجود تروریست‌های تكفيری و داعش، مهم‌ترین مسئله دولت و مردم عراق بوده كه جمهوری اسلامی ايران نيز از آن حمايت كرده است و به حمایت‌های خود در اين زمينه ادامه خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اخير برخی طرف‌های عراقی در كركوک، از اين جهت كه می‌تواند بخشی از انرژی دولت و ملت عراق را از مسير مبارزه با تروریست‌ها منحرف و مصروف مسائل سياسی داخلی كند، نيز نگران‌کننده است.

در همین حال ائتلاف ملی شیعیان عراق روز دوشنبه بالا بردن پرچم اقلیم کردستان عراق را بر فراز ساختمان‌های دولتی شهر کرکوک مغایر وحدت ملی عراق اعلام کرد.

مجلس عراق شنبه (12 فروردین)برای بالا بردن پرچم عراق به ‌تنهایی در استان کرکوک رأی‌گیری کرد و این موضوع برخلاف میل کردها تائید شد.

این رأی‌گیری در پی بالا بردن پرچم کردستان در کنار پرچم عراق بر فراز سازمان‌های رسمی توسط حکومت اقلیم کردستان انجام شد؛ رأی‌گیری مجلس عراق در حالی صورت گرفت که نمایندگان کرد جلسه را ترک کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbwab58rhb0fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی