تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 244284

رژیم آل سعود نمی تواند برای مسلمانان تعیین تکلیف کند

امام جمعه پیرانشهر گفت: رژیم آل سعود نمی تواند برای مسلمانان تعیین تکلیف کند و ضروری است تمام کشورهای اسلامی در این زمینه واکنش نشان دهند.
رژیم آل سعود نمی تواند برای مسلمانان تعیین تکلیف کند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا مصطفی محمودی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: متاسفانه به جز ایران که با قاطعیت موضع خود را در این خصوص اعلام کرده سایر کشورهای اسلامی سکوت کرده اند.
وی ضمن محکوم کردن اقدامات عربستان، خواستار واگذاری اداره امور حج از سوی این دولت شد.
امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: دولت ها و حکام اسلامی باید این را به عربستان بفهمانند که مکه و مدینه متعلق به تمام مسلمانان دنیاست.
وی خاطرنشان کرد: حج یکی از ارکان مهم اسلام به حساب می‌آید و لازم است برای انجام این فرضه الهی و رکن مهم اسلامی همه مسلمان‌ها در کنار یکدیگر در سرزمین وحی و حرمین شریفین حضور پیدا کنند و طبق سنت پیامبر(ص) و حضرت ابراهیم حج را انجام دهند.
امام جمعه پیرانشهر با اشاره به پیام صادر شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این پیام با بیان واقعیت و حقیقت مسلم در خصوص حج نقشه راه را برای کشورهای اسلامی تعیین و مشخص کرده اند.
محمودی با بیان اینکه واقعه منا یک واقعه اسفناک و بسیار تأسف بار بود که رخ داد، افزود: فاجعه منا فقط بر اثر بی‌تدبیری و سوء مدیریت سعودی­‌ها رخ داده است.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: لازم است امت اسلامی، در برابر چنین جنایت‌هایی، متحد و یکدل باشند تا اینکه این نوع ستم‌ها تکرار نشود و دشمنان اسلام در میان آن‌ها نفوذ نکنند، نتوانند تفرقه ایجاد کنند و از گسترش فتنه‌ها در صفوف امت اسلامی، جلوگیری شود.
امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: باید در قالب یک امت واحد، متحد، یکدست، یک صف و یکدل، در برابر همه این جنایت‌ها مقاومت کنیم، تا جهان اسلام بیش از این متضرر نشود.
https://taghribnews.com/vdcbwab5arhba5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی